La neologia al servei de l’ensenyament del lèxic Auteurs-es Elisenda Bernal Universitat Pompeu Fabra Alba Milà-Garcia Universitat Pompeu Fabra Mots-clés : neologia, lèxic, formació de paraules, recurs digital, usos educatius del web 2.0 Résumé La Neolosfera és un blog (http://obneo.iula.upf.edu/neolosfera) de l'Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra que es va presentar el gener de 2014 i que publica un neologisme cada dia, amb contextos d'ús i una explicació sobre el procés de formació i el significat. En aquest article es reflexiona sobre l'explotació que es pot fer d'aquest recurs a l'hora de treballar el lèxic a l'aula. Téléchargements Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles. Bibliographies de l'auteur-e Elisenda Bernal, Universitat Pompeu Fabra Llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona (1994) i doctora en Lingüística per la Universitat Pompeu Fabra [UPF] (2000) amb la tesi Els sufixos verbalitzadors del català. Relacions semàntiques i diccionari, de la qual es va derivar el projecte A digital dictionary of Catalan derivational affixes pel qual va rebre el Laurence Urdang Award (2006). Ha participat en projectes lexicogràfics diversos a l'Institut d'Estudis Catalans i ha assessorat diccionaris d'editorials com Macmillan o K Dictionaries. Actualment és professora lectora a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF i membre del grup InfoLex i de l'Observatori de Neologia d'aquesta universitat. Alba Milà-Garcia, Universitat Pompeu Fabra Llicenciada en Traducció i Interpretació per la Universitat Pompeu Fabra (2009) i màster en Formació de Professors d'Espanyol com a Llengua Estrangera per la Universitat de Barcelona (2011). Actualment està desenvolupant una tesi doctoral a la UPF centrada en la pragmàtica, la cortesia i l'anàlisi de la conversa. Imparteix docència al Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF en assignatures de llengua catalana i castellana, i forma part dels grups de recerca Infolex i Observatori de Neologia. Téléchargements PDF (Català) Publié-e 2016-06-30 Comment citer Bernal, E., & Milà-Garcia, A. (2016). La neologia al servei de l’ensenyament del lèxic. Terminàlia, 2(14), 7–15. Consulté à l’adresse https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/140662 Styles bibliographiques ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Télécharger la référence Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Numéro No. 14: Décembre 2016 Rubrique Des articles Licence Cet ouvrage est soumis -sauf indication contraire dans le texte, les photographies ou autres illustrations- à une licence Reconnaissance - Non commerciale - Sans ouvrages dérivés 3.0 Espagne de Creative Commons, dont le texte complet peut être consulté sur le site http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/fr/deed.fr. La reproduction, la distribution et la communication de l'ouvrage par le public en général sont donc autorisées pourvu que la paternité intellectuelle en soit reconnue, ainsi que l'entité qui en fait la publication, et qu'il n'en soit pas fait un usage commercial ni aucun ouvrage dérivé.