La expansió del naming, objecte de la terminologia

Autors/ores

  • Huimin Sun Universitat Pompeu Fabra

Paraules clau:

naming, terminologia, xinès, castellà, dermocosmètica

Resum

El naming és reconegut com la creació de noms de marca, de producte o d'empresa. Tradicionalment, des del punt de vista lingüístic, el naming formaria part de l'onomàstica, per la naturalesa de nom propi. Aquesta visió restringida ha implicat que l´interès i la majoria d’estudis sobre naming estiguin vinculats a l’àmbit del màrqueting.

Tot i amb això, en la nostra investigació en curs, centrada en l'aparició i el llançament de nous productes de l'àmbit dermocosmètic espanyols al mercat xinès, hem observat que en les denominacions de naming de producte, més enllà d'incloure un nom propi, hi ha altres elements lingüístics que serveixen per designar, anomenar i significar conceptes del producte, incloses unitats terminològiques. En aquest sentit, hem batejat aquest fenomen com a «expansió de naming» i ens hem proposat delimitar-lo com una unitat lingüística complexa (unitat de naming). En aquest article, primer fem una descripció d'aquest fenomen; a continuació, analitzem la relació entre la unitat de naming (i les unitats terminològiques, per trobar-hi algunes possibles similituds i diferències; i, per últim, presentem un model d'anàlisi de la unitat de naming, aprofundint la descripció del naming de producte en relació amb la terminologia.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2024-06-29

Com citar

Sun, H. (2024). La expansió del naming, objecte de la terminologia. Terminàlia, (29), 22–33. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/153895

Número

Secció

Articles