Prospectiva terminològica o com estar a l’aguait dels termes nous: un exemple en l’àmbit de la bioquímica (Terminology watch or how to be on the lookout for new terms: an example in the field of biochemistry)

Autors/ores

  • Maria Amor Montané March Universitat de Barcelona
  • Teresa Cabré Castellví Institut d'Estudis Catalans; Universitat Pompeu Fabra

Paraules clau:

prospectiva terminològica, terme neològic, corpus especialitzat, terminologia cientificotècnica, bioquímica

Resum

El projecte Guaita terminològica té com a objectiu establir una metodologia per a la prospectiva terminològica: prenent com a base textos especialitzats en anglès, pretén extreure’n termes neològics que encara no tenen cap correspondència catalana, a fi de buscar-los un equivalent català adequat i anticipar així la difusió del manlleu anglès en el discurs especialitzat en llengua catalana. En aquest article presentem els resultats obtinguts en l’àmbit de la bioquímica.

Descàrregues

Biografia de l'autor/a

Maria Amor Montané March, Universitat de Barcelona

Professora lectora Serra Húnter

Departament d'Educació Lingüística i Literària, i Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica 

Facultat d'Educació  

Universitat de Barcelona

Descàrregues

Publicat

2022-05-29

Com citar

Montané March, M. A., & Cabré Castellví, T. (2022). Prospectiva terminològica o com estar a l’aguait dels termes nous: un exemple en l’àmbit de la bioquímica (Terminology watch or how to be on the lookout for new terms: an example in the field of biochemistry). Terminàlia, 1(25), 7–13. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/149569

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a