Les noves actituds dels consumidors: una visió integral de la producció ecològica.

Autores/as

  • Víctor Falguera Agricultural Knowledge & Innovation Services (AKIS).

Palabras clave:

consumalimentari, producció ecològica, recessió econòmica, població rural.

Resumen

En els darrers temps, la consciència cada copmés gran dels consumidors coma agents actius de la cadena alimentària ha comportat canvis profunds a tots els seus nivells, des del productor fins alminorista. Diverses tendències han aparegut coma resposta a les preocupacions de salut, mediambientals, socials i ètiques d’una població cada copmés implicada en les conseqüències de les seves decisions. Per entendre aquesta relació de causa-resposta, cal estudiar aquestes tendències des de diversos punts de vista, superant l’enfocament unidisciplinari clàssic. En aquest context, l’avaluació detallada dels suposats avantatges que comporta la producció agrària ecològica porta a pensar que el creixement d’aquest mercat pot ser el resultat de campanyes demàrquetingmés que no pas d’estudis científics. Aquest article intenta establir un enfocament integral del fenomen alimentari ecològic, avaluant la seva idoneïtat en un moment de recessió econòmica, plantejant les alternativesmés viables des de tots els punts de vista i les seves conseqüències sobre l’entorn rural i la seva població.

PARAULES CLAU: consumalimentari, producció ecològica, recessió econòmica, població rural.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Víctor Falguera, Agricultural Knowledge & Innovation Services (AKIS).



Descargas

Cómo citar

Falguera, V. (2014). Les noves actituds dels consumidors: una visió integral de la producció ecològica. TECA: Tecnologia I Ciència Dels Aliments, 14(1), 34–38. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TECA/article/view/78158

Número

Sección

Artículos