El Consumidor i la innovació alimentària: noves necessitats, nous productes i nous públics objectiu Autors/ores José Luis Nueno Resum Els fets que en alimentació allò que és saludable es ven, i que augmenta la població autòctona o immigrant a Catalunya, són bones perspectives per a l'oferta alimentària que cal saber adaptar a la demanda. Segons estudis demogràfics els grups que estiren majoritàriament de la demanda alimentària i marquen les expectatives dels consumidors són les parelles amb fills mitjans i grans, i la gent gran. L'accés de la dona al treball remunerat és la causa d'un augment en el poder adquisitiu de la família, però es redueix el temps per comprar i per cuinar, per la qual cosa augmenta la demanda de productes preparats i precuinats. D'altra banda, l'augment de poder adquisitiu es desvia cap a necessitats menys bàsiques, i l'alimentació perd pes en la despesa familiar. L'interès per la salut i la seva relació amb l'alimentació orienten la innovació en l'oferta alimentària, que, gràcies als progressos científics en les ciències de la salut i la tecnologia industrial, és notablement competitiva universalment. El consumidor compra els aliments pel que veu o percep i poc entén de les innovacions i dels tecnicismes industrials. Les empreses poden orientar la seva oferta segons el que demana el consumidor o segons l'estudi de les tendències de consum o identificant solucions a problemes futurs. L'estratègia del productor dels aliments passa per buscar la complicitat amb el distribuïdor per arribar al consumidor final. La qualitat dels aliments no es limita a la reglamentació tecnicosanitària, i s'estén a les bondats de les pràctiques industrials, a més a més de la informació i recomanació per al consumidor i al detallista. El consumidor demana qualitat i seguretat en els aspectes sanitaris i nutricionals dels aliments que li ofereixen. Aquests són dos aspectes importants que han de quedar garantits en tota la cadena alimentària. Descàrregues Text complet Publicat 2007-03-15 Com citar Nueno, J. L. (2007). El Consumidor i la innovació alimentària: noves necessitats, nous productes i nous públics objectiu. TECA: Tecnologia I Ciència Dels Aliments, 38–41. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TECA/article/view/3687.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 10 : desembre 2006 Secció Consum Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista TECA: Tecnologia i Ciència dels Aliments per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Els autors cedeixen a l'Associació Catalana de Ciències de l'Alimentació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista TECA: Tecnologia i Ciència dels Aliments. Els autors responen davant l'Associació Catalana de Ciències de l'Alimentació, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. l'Associació Catalana de Ciències de l'Alimentació, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors. Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.