Catalunya, pionera de la ciència acadèmica publicitària a Espanya

Autores/as

  • Lluís Costa Universitat de Girona
  • Adrià Vidal Universitat de Girona

Palabras clave:

publicitat, comunicació de massa, educació, premsa, psicologia.

Resumen

L’objectiu essencial de la recerca és demostrar que la condició de ciència acadèmica aplicada a la publicitat es va introduir a Espanya des de Catalunya, en les primeres dècades del segle xx, a partir dels coneixements i els avenços experimentats als països més industrialitzats, especialment als EUA. La recerca confirma tres eixos fonamentals de les hipòtesis plantejades: a) el paper secundari d’Espanya en el concert mundial de la teoria publicitària, b) l’interès nacional per a adaptar la publicitat en els plans docents espanyols, a partir de les aportacions, sobretot, de teòrics catalans i c) la premsa com a plataforma prioritària de difusió de la publicitat.

PARAULES CLAU: publicitat, comunicació de massa, educació, premsa, psicologia.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Lluís Costa, Universitat de Girona

Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona.



Adrià Vidal, Universitat de Girona

Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona.

Descargas

Cómo citar

Costa, L., & Vidal, A. (2020). Catalunya, pionera de la ciència acadèmica publicitària a Espanya. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(2), 55–76. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148425

Número

Sección

Artículos