Premsa gratuïta, un model de comunicació local Autors/ores Lluís Costa Fernández Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona Mònica Puntí Brun Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona Paraules clau: premsa gratuïta, premsa de proximitat, comunicació local, comunicació de proximitat, globalització, glocalització Resum La relació entre la premsa gratuïta no institucional i la comunicació local és molt peculiar, ja que es tracta d’un model molt característic de comunicació de proximitat, i representala constatació que la publicitat resulta suficient per a finançar productes informatius dirigits a públics bastant definits, sempre que disposin d’un bon departament comercial i d’una distribució eficaç en la seva àrea d’influència. Aquest treball analitza l’estat de la premsa gratuïta a Catalunya, on aquest fenomen ha destacat notablement. Es fa una caracterització dels trets més rellevants d’aquest tipus de premsa i se’n repassa la història, que ha anat des de l’eufòria dels primers anys, l’expansió i la consolidació, fins a la crisi actual.PARAULES CLAU: premsa gratuïta, premsa de proximitat, comunicació local, comunicació de proximitat, globalització, glocalització Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Costa Fernández, L., & Puntí Brun, M. (2013). Premsa gratuïta, un model de comunicació local. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 30(1), 79–99. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/67170 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 30 Núm. 1: maig 2013 Secció La història de la comunicació en els àmbits de la premsa, la publicitat, el cinema, la ràdio i la televisió