Comunicació efectiva de la ciència i plans de comunicació: estudi de cas

Autors/ores

Paraules clau:

comunicació de la ciència, responsabilitat social, projectes competitius, projectes europeus, plans de comunicació, fons públics.

Resum

Comunicar els avenços de la ciència de manera efectiva a la societat i als mitjans de comunicació forma part de la responsabilitat dels investigadors, especialment en els projectes finançats amb fons públics. La comunicació com a activitat multiplicadora de l’impacte d’aquests projectes s’exigeix com a obligació contractual. En aquesta recerca, hem realitzat un estudi de cas per saber com són els plans de comunicació dels projectes finançats pel programa marc europeu Horitzó 2020 orientats a resoldre reptes de la societat. D’aquesta manera hem obtingut elements que ajuden els equips de recerca a dissenyar millors plans de comunicació. Com a mètode d’anàlisi s’ha realitzat un estudi de cas múltiple i s’ha aplicat un protocol sistemàtic per caracteritzar els plans de comunicació i presentar els patrons detectats. Com a conclusions, hem pogut presentar els elements que constitueixen un pla de comunicació amb potencial per a arribar a públics amplis com a responsabilitat social que permet socialitzar el coneixement. A més a més, sent una obligació contractual, brinda oportunitats tant als professionals com als estudiosos de l’àrea de coneixement de la comunicació social.

Descàrregues

Descàrregues

Publicat

2024-05-30

Com citar

Campos, A., Pedraza Jiménez, R., & Codina, L. (2024). Comunicació efectiva de la ciència i plans de comunicació: estudi de cas. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 41(1), 9–31. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/153931

Número

Secció

Articles