Comunicació efectiva de la ciència i plans de comunicació: estudi de cas

Autores/as

Palabras clave:

comunicació de la ciència, responsabilitat social, projectes competitius, projectes europeus, plans de comunicació, fons públics.

Resumen

Comunicar els avenços de la ciència de manera efectiva a la societat i als mitjans de comunicació forma part de la responsabilitat dels investigadors, especialment en els projectes finançats amb fons públics. La comunicació com a activitat multiplicadora de l’impacte d’aquests projectes s’exigeix com a obligació contractual. En aquesta recerca, hem realitzat un estudi de cas per saber com són els plans de comunicació dels projectes finançats pel programa marc europeu Horitzó 2020 orientats a resoldre reptes de la societat. D’aquesta manera hem obtingut elements que ajuden els equips de recerca a dissenyar millors plans de comunicació. Com a mètode d’anàlisi s’ha realitzat un estudi de cas múltiple i s’ha aplicat un protocol sistemàtic per caracteritzar els plans de comunicació i presentar els patrons detectats. Com a conclusions, hem pogut presentar els elements que constitueixen un pla de comunicació amb potencial per a arribar a públics amplis com a responsabilitat social que permet socialitzar el coneixement. A més a més, sent una obligació contractual, brinda oportunitats tant als professionals com als estudiosos de l’àrea de coneixement de la comunicació social.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2024-05-30

Cómo citar

Campos, A., Pedraza Jiménez, R., & Codina, L. (2024). Comunicació efectiva de la ciència i plans de comunicació: estudi de cas. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 41(1), 9–31. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/153931

Número

Sección

Artículos