Els mitjans socials com a font d’informació per a corresponsals a l’estranger. Aproximació a l’estat de la qüestió Autors/ores Martin Elena Doctorand en comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona Mariona Gómez Nadal Màster en comunicació social per la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona Paraules clau: mitjans socials, social media, fonts d’informació, corresponsal a l’estranger, premsa, televisió, verificació. Resum El present article ofereix un estat de la qüestió sobre les tendències acadèmiques en investigació centrades en els mitjans socials (social media) (com Twitter, Facebook o Youtube), quan aquests últims són utilitzats com a font d’informació pels corresponsals a l’estranger. Metodològicament destaquen els estudis de cas centrats en l’emissor, concretament en premsa i televisió. Trobem metodologia qualitativa, amb entrevistes en profunditat, ja que l’objecte d’estudi són periodistes. D’altra banda és abundant la recerca centrada en els mitjans socials. En aquest cas la metodologia predominant és l’anàlisi de contingut quantitatiu sobre els missatges publicats. Els resultats de nombroses investigacions demostren una preferència del professional de la informació per les fonts tradicionals o oficials, en detriment d’aquestes noves fonts, com els mitjans socials.PARAULES CLAU: mitjans socials, social media, fonts d’informació, corresponsal a l’estranger, premsa, televisió, verificació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Elena, M., & Gómez Nadal, M. (2016). Els mitjans socials com a font d’informació per a corresponsals a l’estranger. Aproximació a l’estat de la qüestió. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 33(1), 119–137. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/140986 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 33 Núm. 1: maig 2016 Secció Articles