Els mitjans socials com a font d’informació per a corresponsals a l’estranger. Aproximació a l’estat de la qüestió

Autors/ores

  • Martin Elena Doctorand en comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
  • Mariona Gómez Nadal Màster en comunicació social per la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona

Paraules clau:

mitjans socials, social media, fonts d’informació, corresponsal a l’estranger, premsa, televisió, verificació.

Resum

El present article ofereix un estat de la qüestió sobre les tendències acadèmiques en investigació centrades en els mitjans socials (social media) (com Twitter, Facebook o Youtube), quan aquests últims són utilitzats com a font d’informació pels corresponsals a l’estranger. Metodològicament destaquen els estudis de cas centrats en l’emissor, concretament en premsa i televisió. Trobem metodologia qualitativa, amb entrevistes en profunditat, ja que l’objecte d’estudi són periodistes. D’altra banda és abundant la recerca centrada en els mitjans socials. En aquest cas la metodologia predominant és l’anàlisi de contingut quantitatiu sobre els missatges publicats. Els resultats de nombroses investigacions demostren una preferència del professional de la informació per les fonts tradicionals o oficials, en detriment d’aquestes noves fonts, com els mitjans socials.

PARAULES CLAU: mitjans socials, social media, fonts d’informació, corresponsal a l’estranger, premsa, televisió, verificació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Elena, M., & Gómez Nadal, M. (2016). Els mitjans socials com a font d’informació per a corresponsals a l’estranger. Aproximació a l’estat de la qüestió. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 33(1), 119–137. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/140986

Número

Secció

Articles