L’ús de les xarxes socials en les emissores de ràdio de Girona

Autors/ores

  • Sílvia Espinosa i Mirabet Universitat de Girona
  • Jordi Port Tarrés Jordi Port Tarrés Universitat de Girona

Paraules clau:

ràdio, Twitter, Facebook, mitjans de comunicació social, consum, informació.

Resum

Aquest article presenta les conclusions d’un estudi dut a terme a la província de Girona per tal d’esbrinar quin ús fan de les xarxes socials Twitter i Facebook les emissores de ràdio convencionals. Per a aquest projecte s’han seleccionat onze emissores que emeten per ones hertzianes continguts generalistes amb informació local a tota la demarcació. L’anàlisi s’ha dut a terme durant la setmana del 9 al 15 de maig de 2011. En un moment històric en què sembla que si no s’és dins la Xarxa no s’és enlloc i en què la informació circula a més velocitat que mai, semblava interessant analitzar quines connexions s’establien entre la ràdio que genera informació local i que de sempre s’ha considerat el mitjà de la immediatesa i les xarxes socials esmentades, que són els mitjans de comunicació social (social media) més emprats ara mateix. El resultat sorprèn per pobre, però evidencia que hi ha un camí important per recórrer.

PARAULES CLAU: ràdio, Twitter, Facebook, mitjans de comunicació social, consum, informació.

Biografies de l'autor/a

Sílvia Espinosa i Mirabet, Universitat de Girona



Jordi Port Tarrés Jordi Port Tarrés, Universitat de Girona



Descàrregues

Com citar

Espinosa i Mirabet, S., & Jordi Port Tarrés, J. P. T. (2012). L’ús de les xarxes socials en les emissores de ràdio de Girona. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(1), 67–89. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/60626

Número

Secció

Quadern central. Els nous formats audiovisuals en cinema, ràdio, televisió i Internet