La transformació digital de la ràdio musical: el cas de Máxima / LOS40 Dance

Autors/ores

  • Lourdes Moreno Cazalla Universitat Complutense de Madrid
  • Luis Miguel Pedrero Esteban Universitat Nebrija

Paraules clau:

ràdio, música, digital, Internet, transformació, programació.

Resum

La indústria radiofònica es troba en ple procés de transformació i adaptació a un entorn de consum digital determinat per la convergència tecnològica, la hibridació de narratives i llenguatges i uns hàbits cada vegada més lligats a la personalització del contingut i l’accés. Aquest nou escenari resulta particularment disruptiu per als formats de ràdio musical, en un altre temps vies preferents per al consum del pop per part del públic juvenil i adolescent. La consolidació dels serveis de reproducció en continu (streaming), recolzats en la normalització del telèfon intel·ligent com a dispositiu dominant de connexió a l’entreteniment digital, ha diluït la rellevància de la ràdio, obligada a l’adopció de noves estratègies de producció, distribució i comercialització del contingut sonor. És el cas de Máxima / LOS40 Dance, el format de ràdio dance del Grup PRISA, el projecte recent i innovador de transformació d’emissora hertziana a digital que es contextualitza, es descriu i s’analitza en aquesta investigació.

PARAULES CLAU: ràdio, música, digital, Internet, transformació, programació.

Biografies de l'autor/a

Lourdes Moreno Cazalla, Universitat Complutense de Madrid

Cap de Projectes Digitals a España Prisa Radio,
Universitat Complutense de Madrid.

Luis Miguel Pedrero Esteban, Universitat Nebrija

Catedràtic de la Facultat de Comunicació i Arts
de la Universitat Nebrija.

Descàrregues

Com citar

Moreno Cazalla, L., & Pedrero Esteban, L. M. (2020). La transformació digital de la ràdio musical: el cas de Máxima / LOS40 Dance. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(1), 75–94. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148120

Número

Secció

Articles