Els serveis de radiodifusió davant la liberalització de l’espai radioelèctric

Autors/ores

  • Cristina Cullell i March Departament de Ciències de la Comunicació. Universitat Jaume I.

Paraules clau:

radiodifusió, dividend digital, espai radioelèctric, privatització, liberalització, mercat d’espectre.

Resum

La radiodifusió depèn estructuralment de l’espai radioelèctric. En l’àmbit mundial, aquesta xarxa està sent objecte d’un procés de privatització i liberalització que pot hipotecar la presència del sector públic en aquest espai, cada vegada més demandat a la
societat moderna. La recent modificació del marc europeu de les comunicacions electròniques i la seva transposició a l’ordenament espanyol han obert la porta a la creació de mercats d’espectre i a l’establiment de mecanismes de mercat en la gestió de l’espai radioelèctric. Aquest canvi s’ha fet palès en una banda atribuïda a la radiodifusió, el dividend digital, ja que la subhasta d’aquest espai ha acabat beneficiant únicament els operadors de telefonia mòbil. Aquest fet il·lustra una tendència que consisteix en una lenta i progressiva expulsió dels radiodifusors públics de l’espai radioelèctric, els quals hauran de buscar plataformes alternatives per dur a terme la seva missió de servei públic.

Paraul es Clau: radiodifusió, dividend digital, espai radioelèctric, privatització, liberalització, mercat d’espectre.

Biografia de l'autor/a

Cristina Cullell i March, Departament de Ciències de la Comunicació. Universitat Jaume I.


Professora ajudant del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I, Castelló de la Plana.

Descàrregues

Com citar

Cullell i March, C. (2012). Els serveis de radiodifusió davant la liberalització de l’espai radioelèctric. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(2), 27–43. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/65737

Número

Secció

Quadern Central. La redefinició del servei públic dels mitjançs audiovisuals