Interactividad en contenidos multiplataforma (TDT i Internet) dirigidos a audiencias infantiles: un análisis a partir de casos de TVE i TVC (DOI: 10.2436/20.3008.01.89)

Autors/ores

  • Andrea Lafaurie Molina Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

interactivitat, serveis interactius, continguts multiplataforma, televisió digital terrestre, Internet, audiències infantils.

Resum

Interactivitat en continguts multiplataforma (TDT i Internet) dirigits a audiències infantils: una anàlisi a partir de casos de TVE i TVC

El concepte d’interactivitat, contextualitzat recurrentment al voltant de la investigació en comunicació, en part gràcies a la digitalització de continguts i l’evolució de mitjans i TIC, introdueix transformacions gens menyspreables al voltant dels processos de comunicació mediada. D’aquestes, convé analitzar la multiplicació de serveis i les sinergies entre plataformes a fi d’afavorir interaccions per part de les audiències. Tals aspectes són tractats en el present article, com a resultat d’una investigació enfocada a identificar els serveis interactius presents en el disseny i producció de continguts multiplataforma (TDT i Internet) dirigits a audiències infantils. L’estudi presenta l’anàlisi dels programes de producció pròpia dels canals temàtics Clan (TVE) i Super3 (TVC), dirigits a nens i nenes, així com de les webs associades a aquests continguts.

PARAULES CLAU:

interactivitat, serveis interactius, continguts multiplataforma, televisió digital terrestre, Internet, audiències infantils.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Andrea Lafaurie Molina, Universitat Autònoma de Barcelona


Professora del Departament d’Educació de la Universitat del Nord (Barranquilla, Colòmbia) i estudiant del doctorat en comunicació audiovisual de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Descàrregues

Publicat

2011-12-09

Com citar

Lafaurie Molina, A. (2011). Interactividad en contenidos multiplataforma (TDT i Internet) dirigidos a audiencias infantiles: un análisis a partir de casos de TVE i TVC (DOI: 10.2436/20.3008.01.89). Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 28(2), 149. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54808

Número

Secció

Miscel·lània científica