Serveis i continguts audiovisuals per a les plataformes digitals: anàlisi de les estratègies de diversificació cross-media

Autors/ores

  • María Isabel Villa Montoya Facultat de Comunicació Social. Universitat Pontificia Bolivariana

Paraules clau:

diversificació, cross-media, multiplataforma, estratègies empresarials, Televisió de Catalunya, televisió pública.

Resum

En un entorn digital i convergent on cada vegada és més fàcil distribuir continguts audiovisuals mitjançant diferents plataformes, les organitzacions de televisió pública estan cridades a desenvolupar estratègies per aprofitar les oportunitats del mercat i eliminar els riscos derivats dels processos de transformació del sector audiovisual al segle xxi.  En aquest article s’analitza el cas de Televisió de Catalunya (TVC) atenent a la seva estratègia de diversificació cross-media a diferents nivells. Primer, s’identifiquen els serveis audiovisuals implementats en resposta a la introducció dels nous sistemes d’emissió digitals. En segon lloc, s’examina la graella televisiva i la seva derivació a l’entorn cross-media. Per últim, es considera la diversificació dels continguts i serveis audiovisuals a partir d’una anàlisi comparada de Club Super3, 3xl.cat, Loops! i Ritmes.clips, quatre programes dirigits al públic infantil i juvenil que destaquen per presentar un alt nombre de productes multiplataforma.

Paraules Clau : diversificació, cross-media, multiplataforma, estratègies empresarials, Televisió de Catalunya, televisió pública.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

María Isabel Villa Montoya, Facultat de Comunicació Social. Universitat Pontificia Bolivariana


Doctora en continguts de comunicació en l’era digital i professora de la Facultat de Comunicació Social a la Universitat Pontificia Bolivariana, Medellín (Colòmbia).

Descàrregues

Com citar

Villa Montoya, M. I. (2012). Serveis i continguts audiovisuals per a les plataformes digitals: anàlisi de les estratègies de diversificació cross-media. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(2), 45–66. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/65738

Número

Secció

Quadern Central. La redefinició del servei públic dels mitjançs audiovisuals