Serveis i continguts audiovisuals per a les plataformes digitals: anàlisi de les estratègies de diversificació cross-media Autors/ores María Isabel Villa Montoya Facultat de Comunicació Social. Universitat Pontificia Bolivariana Paraules clau: diversificació, cross-media, multiplataforma, estratègies empresarials, Televisió de Catalunya, televisió pública. Resum En un entorn digital i convergent on cada vegada és més fàcil distribuir continguts audiovisuals mitjançant diferents plataformes, les organitzacions de televisió pública estan cridades a desenvolupar estratègies per aprofitar les oportunitats del mercat i eliminar els riscos derivats dels processos de transformació del sector audiovisual al segle xxi. En aquest article s’analitza el cas de Televisió de Catalunya (TVC) atenent a la seva estratègia de diversificació cross-media a diferents nivells. Primer, s’identifiquen els serveis audiovisuals implementats en resposta a la introducció dels nous sistemes d’emissió digitals. En segon lloc, s’examina la graella televisiva i la seva derivació a l’entorn cross-media. Per últim, es considera la diversificació dels continguts i serveis audiovisuals a partir d’una anàlisi comparada de Club Super3, 3xl.cat, Loops! i Ritmes.clips, quatre programes dirigits al públic infantil i juvenil que destaquen per presentar un alt nombre de productes multiplataforma.Paraules Clau : diversificació, cross-media, multiplataforma, estratègies empresarials, Televisió de Catalunya, televisió pública. Biografia de l'autor/a María Isabel Villa Montoya, Facultat de Comunicació Social. Universitat Pontificia Bolivariana Doctora en continguts de comunicació en l’era digital i professora de la Facultat de Comunicació Social a la Universitat Pontificia Bolivariana, Medellín (Colòmbia). Descàrregues PDF Com citar Villa Montoya, M. I. (2012). Serveis i continguts audiovisuals per a les plataformes digitals: anàlisi de les estratègies de diversificació cross-media. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(2), 45–66. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/65738 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 29 Núm. 2: (novembre 2012) Secció Quadern Central. La redefinició del servei públic dels mitjançs audiovisuals Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. En el moment de lliurar els articles a Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi per sol·licitar-ne la publicació, els autors accepten els termes següents: — Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Comunicació (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública (incloent-hi la comunicació a través de les xarxes socials) i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi , en qualsevol forma i suport, i per qualsevol mitjà, incloses les plataformes digitals. El Comitè Editorial es reserva els drets d’acceptar o de refusar els treballs presentats i, igualment, es reserva el dret de fer qualsevol modificació editorial que consideri convenient. De ser acceptada pels autors, aquests hauran de lliurar l’article amb els canvis suggerits. — Els autors responen davant la Societat Catalana de Comunicació de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats. És a dir, els autors garanteixen que els articles lliurats no contenen fragments d’obres d’altres autors, ni fragments de treballs propis publicats anteriorment; que el contingut dels articles és inèdit, i que no s’infringeixen els drets d’autor de tercers. Els autors accepten aquesta responsabilitat i s’obliguen a deixar indemne la Societat Catalana de Comunicació de qualsevol dany i perjudici originats per l’incompliment de la seva obligació. Així mateix, han de deixar constància en els articles que enviïn a la revista de les responsabilitats derivades del contingut dels articles. — És responsabilitat dels autors obtenir els permisos per a la reproducció sense restriccions de tot el material gràfic inclòs en els articles, així com garantir que les imatges i els vídeos, etc., han estat realitzats amb el consentiment de les persones que hi apareixen, i que el material que pertany a tercers està clarament identificat i reconegut dins del text. Així mateix, els autors han d’entregar els consentiments i les autoritzacions corresponents a la Societat Catalana de Comunicació en lliurar els articles. — La Societat Catalana de Comunicació està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors. En tot cas, es compromet a publicar les correccions, els aclariments, les retraccions i les disculpes si escau. — Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. — La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.