Docència centrada en l’aprenentatge en el context de l’espai europeu d’educació superior (EEES): el cas de l’assignatura d’Estructura de la comunicació social

Autors/ores

  • Núria Almiron Roig Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Paraules clau:

EEES, Estructura de la comunicació social, aprenentatge, metodologies docents, innovació curricular, semipresencialitat.

Resum

La Declaració de Bolonya representa a hores d’ara el compromís de quaranta-set estats europeus de reformar de manera convergent l’estructura dels seus sistemes d’educació superior. El programa de la declaració gira al voltant d’un objectiu comú: la creació d’un espai europeu d’educació superior (EEES) per a «millorar la capacitat de trobar feina i la mobilitat dels ciutadans» i fer més «competitiva» en l’àmbit internacional l’educació superior europea. Aquest article descriu l’adaptació a l’EEES de l’assignatura d’Estructura de la comunicació social (ECS) del grau de periodisme de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. A banda del nou disseny curricular adaptat a les
competències, l’objectiu principal que es perseguia era incorporar a la docència noves eines de formació i d’avaluació que atorguessin més pes al procés d’aprenentatge de coneixements dels estudiants introduint la semipresencialitat. L’article incorpora els reptes plantejats i les valoracions dels estudiants.

PARAULES CLAU: EEES, Estructura de la comunicació social, aprenentatge, metodologies docents, innovació curricular, semipresencialitat.

Biografia de l'autor/a

Núria Almiron Roig, Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Professora lectora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Descàrregues

Com citar

Almiron Roig, N. (2012). Docència centrada en l’aprenentatge en el context de l’espai europeu d’educació superior (EEES): el cas de l’assignatura d’Estructura de la comunicació social. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(1), 109–124. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/60628

Número

Secció

Miscel·lània científica