La pluralitat dels informatius en les televisions públiques i la responsabilitat social corporativa (RSC), amb atenció al cas de RTVV

Autors/ores

  • Carlos López-Olano Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València

Paraules clau:

pluralitat, informatius, televisió pública, responsabilitat social corporativa, RSC, RTVV.

Resum

En l’article abordem les teories de la responsabilitat social corporativa (RSC) i altres de similars, comunes en el camp econòmic, i analitzem l’efectivitat del seu ús respecte a la pluralitat dels serveis informatius en els mitjans audiovisuals, especialment els públics. Concretament, comprovem l’efectivitat dels seus postulats en l’última etapa agònica de Canal 9 RTVV, sota la direcció de Rosa Vidal, i com poden afectar el futur de la televisió autonòmica en aquesta fase de tabula rasa en què ens trobem avui. El futur de les televisions públiques no és només qüestió de proteccions jurídiques i organismes reguladors. La RSC pot esdevenir un factor determinant en el disseny del nou model audiovisual que s’aborda políticament.

PARAULES CLAU: pluralitat, informatius, televisió pública, responsabilitat social corporativa, RSC, RTVV.

Biografia de l'autor/a

Carlos López-Olano, Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València



Descàrregues

Com citar

López-Olano, C. (2016). La pluralitat dels informatius en les televisions públiques i la responsabilitat social corporativa (RSC), amb atenció al cas de RTVV. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 33(2), 9–27. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/142254

Número

Secció

Articles