El Nou paper de la televisió pública a Europa occidental: reptes i perspectives

Autors/ores

  • Jay G. Blumler
  • Wolfgang Hoffmann-Riem

Resum

Les televisions públiques de tota l'Europa occidental s'enfronten al formidable repte de redefinir el seu paper per l'aparició d'economies de radiodifusió mixta multicanal. El model que els autors proposen es basa en: a) complementar la televisió comercial; b) la qualitat de les prioritats de programació, i c) el caràcter social de la radiodifusió pública, que comporta una important funció cultural, política i social. En preguntar-se si aquest model és viable, els autors conclouen que depèn de com la televisió pública se'n surti a l'hora de competir amb la televisió comercial per a configurar les expectatives de programació dels televidents. Donen raons de per què es pot aconseguir i, d'aquesta manera, servir de model a altres democràcies, alhora que s'adonen que la televisió comercial tota sola cada vegada satisfà menys les necessitats de comunicació d'una societat.

Descàrregues

Publicat

2010-06-28

Com citar

Blumler, J. G., & Hoffmann-Riem, W. (2010). El Nou paper de la televisió pública a Europa occidental: reptes i perspectives. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 26, 103–124. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/61498.001

Número

Secció

El Paper de la televisió pública al segle XXI