Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge Autors/ores Ludovic Masson Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0009-0009-0288-8449 Rosa Estopà Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0000-0002-7382-1518 DOI: 10.2436/20.2503.01.222 Paraules clau: lexicografia escolar, diccionaris escolars, aprenentatge de conceptes, definicions, principi d’adequació, dinamicitat terminològica, psicologia cognitiva Resum Aquest treball té com a objectiu entendre millor la manera com els nens i adolescents, segons el seu nivell escolar, defineixen conceptes. A través de l’anàlisi de definicions proporcionades per públics de diferent nivell d’aprenentatge (ensenyaments primari, secundari i universitari), s’han pogut elaborar categories d’informació quant a prioritat i interès a l’hora de descriure un concepte. Els resultats d’aquest estudi poden ser de gran ajuda per als lexicògrafs escolars, particularment a l’hora de decidir quins tipus d’informació han d’incloure en les definicions de termes, amb l’objectiu de satisfer les necessitats lexicogràfiques dels usuaris escolars. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Ludovic Masson, Universitat Pompeu Fabra Ludovic Masson és lingüista i terminòleg, doctorand en Ciències del Llenguatge a la Universitat Pompeu Fabra i investigador del grup IULATERM. La seva recerca se centra en la terminologia escolar, especialment pel que fa a l’adaptació de les definicions segons el nivell d’aprenentatge. Llicenciat en Pedagogia per la Haute École de Bruxelles i en Traducció i Interpretació per la Universitatde Granada, ha cursat un Màster en Lingüística Teòrica i Aplicada a la Universitat Pompeu Fabra. Rosa Estopà, Universitat Pompeu Fabra Rosa Estopà és professora titular del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i directora de la Càtedra Pompeu Fabra de la UPF. Doctora en Lingüística, investiga al grup IULATERM (IULA-UPF), on coordina la línia de Terminologia Mèdica i Comunicació en Salut. És vicepresidenta de la Societat Catalana de Terminologia i codirectora del màster en Terminologia. Descàrregues PDF Publicat 2025-06-29 Com citar Masson, L., & Estopà, R. (2025). Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge. Terminàlia, 1(31), 18–26. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/154414 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 31: Juny 2025 Secció Articles Llicència Els autors registrats a la plataforma OJS han de llegir els termes de cessió de drets d'autor i emplenar la casella d'acceptació corresponent.La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a Terminàlia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la SCATERM els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Terminàlia.Els autors responen davant la SCATERM de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La SCATERM està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Terminàlia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.