Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge Autores/as Ludovic Masson Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0009-0009-0288-8449 Rosa Estopà Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0000-0002-7382-1518 DOI: 10.2436/20.2503.01.222 Palabras clave: lexicografia escolar, diccionaris escolars, aprenentatge de conceptes, definicions, principi d’adequació, dinamicitat terminològica, psicologia cognitiva Resumen Aquest treball té com a objectiu entendre millor la manera com els nens i adolescents, segons el seu nivell escolar, defineixen conceptes. A través de l’anàlisi de definicions proporcionades per públics de diferent nivell d’aprenentatge (ensenyaments primari, secundari i universitari), s’han pogut elaborar categories d’informació quant a prioritat i interès a l’hora de descriure un concepte. Els resultats d’aquest estudi poden ser de gran ajuda per als lexicògrafs escolars, particularment a l’hora de decidir quins tipus d’informació han d’incloure en les definicions de termes, amb l’objectiu de satisfer les necessitats lexicogràfiques dels usuaris escolars. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Ludovic Masson, Universitat Pompeu Fabra Ludovic Masson és lingüista i terminòleg, doctorand en Ciències del Llenguatge a la Universitat Pompeu Fabra i investigador del grup IULATERM. La seva recerca se centra en la terminologia escolar, especialment pel que fa a l’adaptació de les definicions segons el nivell d’aprenentatge. Llicenciat en Pedagogia per la Haute École de Bruxelles i en Traducció i Interpretació per la Universitatde Granada, ha cursat un Màster en Lingüística Teòrica i Aplicada a la Universitat Pompeu Fabra. Rosa Estopà, Universitat Pompeu Fabra Rosa Estopà és professora titular del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i directora de la Càtedra Pompeu Fabra de la UPF. Doctora en Lingüística, investiga al grup IULATERM (IULA-UPF), on coordina la línia de Terminologia Mèdica i Comunicació en Salut. És vicepresidenta de la Societat Catalana de Terminologia i codirectora del màster en Terminologia. Descargas PDF (Català) Publicado 2025-06-29 Cómo citar Masson, L., & Estopà, R. (2025). Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge. Terminàlia, 1(31), 18–26. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/154414 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 31: Junio 2025 Sección Artículos Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores.Los autores en el momento de entregar los artículos a Terminàlia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos:Los autores ceden a la Societat Catalana de Terminologia (SCATERM) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para ser publicados en Terminàlia.Los autores responden ante SCATERM de la autoría y la originalidad de los artículos presentados.Es responsabilidad de los autores la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos.SCATERM está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores.Los contenidos publicados en la revista están sujetos —salvo que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico — a una licencia de Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.es. Así pues, se permite al público en general reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca su autoría y la entidad que la ha publicado, y no se haga un uso comercial de la misma ni se genere ninguna obra derivada. Terminàlia no se hace responsable de las ideas ni de las opiniones expuestas por los autores de los artículos publicados.