Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge Authors Ludovic Masson Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0009-0009-0288-8449 Rosa Estopà Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0000-0002-7382-1518 DOI: 10.2436/20.2503.01.222 Keywords: school lexicography, school dictionaries, concept learningç, definitions, adequation principle, terminological dynamicity, cognitive psychology Abstract Aquest treball té com a objectiu entendre millor la manera com els nens i adolescents, segons el seu nivell escolar, defineixen conceptes. A través de l’anàlisi de definicions proporcionades per públics de diferent nivell d’aprenentatge (ensenyaments primari, secundari i universitari), s’han pogut elaborar categories d’informació quant a prioritat i interès a l’hora de descriure un concepte. Els resultats d’aquest estudi poden ser de gran ajuda per als lexicògrafs escolars, particularment a l’hora de decidir quins tipus d’informació han d’incloure en les definicions de termes, amb l’objectiu de satisfer les necessitats lexicogràfiques dels usuaris escolars. Downloads Download data is not yet available. Author Biographies Ludovic Masson, Universitat Pompeu Fabra Ludovic Masson és lingüista i terminòleg, doctorand en Ciències del Llenguatge a la Universitat Pompeu Fabra i investigador del grup IULATERM. La seva recerca se centra en la terminologia escolar, especialment pel que fa a l’adaptació de les definicions segons el nivell d’aprenentatge. Llicenciat en Pedagogia per la Haute École de Bruxelles i en Traducció i Interpretació per la Universitatde Granada, ha cursat un Màster en Lingüística Teòrica i Aplicada a la Universitat Pompeu Fabra. Rosa Estopà, Universitat Pompeu Fabra Rosa Estopà és professora titular del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i directora de la Càtedra Pompeu Fabra de la UPF. Doctora en Lingüística, investiga al grup IULATERM (IULA-UPF), on coordina la línia de Terminologia Mèdica i Comunicació en Salut. És vicepresidenta de la Societat Catalana de Terminologia i codirectora del màster en Terminologia. Downloads PDF (Català) Published 2025-06-29 How to Cite Masson, L., & Estopà, R. (2025). Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge. Terminàlia, 1(31), 18–26. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/154414 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Issue No. 31: June 2025 Section Articles License Authors registered on the OJS platform must read the copyright assignment terms and fill in the corresponding acceptance box.The intellectual property of articles belongs to the respective authors.On submitting articles for publication to the journal Terminàlia, authors accept the following terms:Authors assign to SCATERM (a subsidiary of Institut d'Estudis Catalans) the rights of reproduction, communication to the public and distribution of the articles submitted for publication to Terminàlia.Authors answer to SCATERM for the authorship and originality of submitted articles.Authors are responsible for obtaining permission for the reproduction of all graphic material included in articles.SCATERM declines all liability for the possible infringement of intellectual property rights by authors.The contents published in the journal, unless otherwise stated in the text or in the graphic material, are subject to a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs (by-nc-nd) 3.0 Spain licence, the complete text of which may be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Consequently, the general public is authorised to reproduce, distribute and communicate the work, provided that its authorship and the body publishing it are acknowledged, and that no commercial use and no derivative works are made of it.The journal is not responsible for the ideas and opinions expressed by the authors of the published articles.