Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge Auteurs-es Ludovic Masson Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0009-0009-0288-8449 Rosa Estopà Universitat Pompeu Fabra https://orcid.org/0000-0002-7382-1518 DOI: 10.2436/20.2503.01.222 Mots-clés : lexicografia escolar, diccionaris escolars, aprenentatge de conceptes, definicions, principi d’adequació, dinamicitat terminològica, psicologia cognitiva Résumé Aquest treball té com a objectiu entendre millor la manera com els nens i adolescents, segons el seu nivell escolar, defineixen conceptes. A través de l’anàlisi de definicions proporcionades per públics de diferent nivell d’aprenentatge (ensenyaments primari, secundari i universitari), s’han pogut elaborar categories d’informació quant a prioritat i interès a l’hora de descriure un concepte. Els resultats d’aquest estudi poden ser de gran ajuda per als lexicògrafs escolars, particularment a l’hora de decidir quins tipus d’informació han d’incloure en les definicions de termes, amb l’objectiu de satisfer les necessitats lexicogràfiques dels usuaris escolars. Téléchargements Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles. Bibliographies de l'auteur-e Ludovic Masson, Universitat Pompeu Fabra Ludovic Masson és lingüista i terminòleg, doctorand en Ciències del Llenguatge a la Universitat Pompeu Fabra i investigador del grup IULATERM. La seva recerca se centra en la terminologia escolar, especialment pel que fa a l’adaptació de les definicions segons el nivell d’aprenentatge. Llicenciat en Pedagogia per la Haute École de Bruxelles i en Traducció i Interpretació per la Universitatde Granada, ha cursat un Màster en Lingüística Teòrica i Aplicada a la Universitat Pompeu Fabra. Rosa Estopà, Universitat Pompeu Fabra Rosa Estopà és professora titular del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i directora de la Càtedra Pompeu Fabra de la UPF. Doctora en Lingüística, investiga al grup IULATERM (IULA-UPF), on coordina la línia de Terminologia Mèdica i Comunicació en Salut. És vicepresidenta de la Societat Catalana de Terminologia i codirectora del màster en Terminologia. Téléchargements PDF (Català) Publié-e 2025-06-29 Comment citer Masson, L., & Estopà, R. (2025). Diccionaris escolars: les informacions d’interès segons el nivell d’aprenentatge. Terminàlia, 1(31), 18–26. Consulté à l’adresse https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/154414 Styles bibliographiques ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Télécharger la référence Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Numéro No. 31: Juin 2025 Rubrique Des articles Licence Cet ouvrage est soumis -sauf indication contraire dans le texte, les photographies ou autres illustrations- à une licence Reconnaissance - Non commerciale - Sans ouvrages dérivés 3.0 Espagne de Creative Commons, dont le texte complet peut être consulté sur le site http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/fr/deed.fr. La reproduction, la distribution et la communication de l'ouvrage par le public en général sont donc autorisées pourvu que la paternité intellectuelle en soit reconnue, ainsi que l'entité qui en fait la publication, et qu'il n'en soit pas fait un usage commercial ni aucun ouvrage dérivé.