Comunicant a partir de la publicity

Autores/as

Palabras clave:

publicity, campanya de relacions públiques, visibilitat, reputació, projecte de recerca sobre càncer, cost d’efectivitat.

Resumen

L’objectiu d’aquest article és doble: d’una banda, mostrar com construir una estratègia eficaç de publicity en un veritable procés d’aplicació i, de l’altra, explicar com es pot mesurar la rendibilitat generada per una campanya de relacions públiques adreçada a aconseguir visibilitat i reputació per un equip d’investigació TargetsLab,1 gens conegut. Mercès a una metodologia ad hoc a partir del cost d’efectivitat (Likely, 2012; López del Castillo-Wilderbeek, 2020), es prova la viabilitat del model que combina diferents paràmetres de rendibilitat de la inversió (ROI, retorn on investment): l’estalvi de despeses financeres (tangibles) combinades amb els valors comunicatius aconseguits (intangibles), com ara visibilitat (Theaker, 2004; Capriotti, s. a.) i reputació (Pursals, 2014; Capriotti, 2012). El model es va assajar en la presentació del projecte innovador ONCOen3D. El resultat va tenir un impacte mediàtic de cinquanta-tres peces d’informació que, si s’haguessin hagut de pagar, haurien costat més de quaranta-dos mil euros. Gràcies a la publicity aconseguida, ONCOen3D es va conèixer en països com Alemanya, Itàlia i Romania.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Cómo citar

Espinosa i Mirabet, S., & Puntí Brun, M. (2024). Comunicant a partir de la <i>publicity</i>. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 41(1), 115–133. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/153935

Número

Sección

Artículos