La gestió de les marques de destinació i de territori des de la perspectiva de les relacions públiques

Autors/ores

  • José Fernández-Cavia Departament de Comunicació i membre del grup de recerca Communication, Advertising & Society de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.
  • Assumpció Huertas Departament d’Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, Tarragona.

Paraules clau:

relacions públiques, marques de destinació, marques de territori, màrqueting, reputació, turisme.

Resum

La gestió de marques de destinació o de territori és relativament recent i el seu desenvolupament ha partit principalment dels pressupòsits teòrics del màrqueting. Malgrat això, actualment aquests conceptes i la seva gestió operativa resulten més adequats des de la disciplina de les relacions públiques, ja que els territoris no són productes amb interessos únicament comercials i impliquen una multiplicitat de públics, entre altres motius. Els resultats d’aquest estudi mostren la preponderància del màrqueting en aquestes tasques: els professionals no posseeixen formació en relacions públiques, poques destinacions posseeixen plans de comunicació i es dirigeixen a molt pocs públics, bàsicament a turistes. Com a conseqüència, es constata la necessitat de l’evolució teòrica d’aquests conceptes i de la seva gestió des de la perspectiva de les relacions públiques per aconseguir un desenvolupament del territori més global, just, participatiu i sostenible.

PARAULES CLAU: relacions públiques, marques de destinació, marques de territori, màrqueting, reputació, turisme.

Biografies de l'autor/a

José Fernández-Cavia, Departament de Comunicació i membre del grup de recerca Communication, Advertising & Society de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.



Assumpció Huertas, Departament d’Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, Tarragona.



Descàrregues

Com citar

Fernández-Cavia, J., & Huertas, A. (2014). La gestió de les marques de destinació i de territori des de la perspectiva de les relacions públiques. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 31(1), 9–26. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/83110

Número

Secció

Quadern central. Noves líneas de recerca en publicitat i relacions públiques