Competències i perfils professionals publicitaris actualitzats: revisió de la literatura i entrevistes a professionals del sector

Autors/ores

  • Cristina Sanchez-Sanchez Universitat Pompeu Fabra
  • Carles Roca Cuberes Universitat Pompeu Fabra
  • José Fernández-Cavia Universitat Pompeu Fabra

Paraules clau:

publicitat, digitalització, perfil professional, competència professional, revisió de la literatura, entrevista.

Resum

En aquesta recerca es realitza un mapa general de les tendències en perfils i competències professionals del sector de la publicitat, i s’identifica quins són nous i quins es mantenen però adopten un especial protagonisme en un context marcat per la irrupció de les noves tecnologies i la crisi econòmica i social. S’ha dut a terme una revisió de la producció científica recent i s’ha entrevistat un total de dinou professionals publicitaris. Els resultats mostren dues tendències en el sector: cap a l’extrema especialització en l’àmbit tecnològic o cap a la interdisciplinarietat. Els entrevistats assumeixen que la constant actualització dels seus coneixements en aquest àmbit és un assumpte totalment personal. Davant d’aquesta situació, l’educació superior a Espanya es troba amb el repte d’incorporar amb celeritat els coneixements necessaris per a crear professionals capaços de bregar en un entorn complex i eminentment digital.

PARAULES CLAU: publicitat, digitalització, perfil professional, competència professional, revisió de la literatura, entrevista.

Biografies de l'autor/a

Cristina Sanchez-Sanchez, Universitat Pompeu Fabra






Carles Roca Cuberes, Universitat Pompeu Fabra

José Fernández-Cavia, Universitat Pompeu Fabra

Descàrregues

Com citar

Sanchez-Sanchez, C., Roca Cuberes, C., & Fernández-Cavia, J. (2017). Competències i perfils professionals publicitaris actualitzats: revisió de la literatura i entrevistes a professionals del sector. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 34(2), 55–75. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139372

Número

Secció

Articles