Percepció de la publicitat a les xarxes socials per part de la població catalana d’adults joves

Autors/ores

  • Óscar Gutiérrez-Aragón
  • Ariadna Gassiot-Melian
  • Júlia Alabart-Algueró
  • Èlia Bonet-Martí

  • DOI: 10.2436/20.3008.01.248

Paraules clau:

xarxes socials, contingut multimèdia, publicitat, mil·lennistes, centennistes, adults, joves, anàlisi del comportament

Resum

Actualment, les xarxes socials formen part de la quotidianitat i de les tasques diàries de moltes persones, que les utilitzen com a forma de contacte, d’entreteniment o de cerca d’informació de tota mena, incloent-hi allò que es vol comprar. L’objectiu d’aquest estudi és conèixer com la publicitat a les xarxes socials afecta el comportament de compra de la població catalana d’adults joves, així com la manera com perceben aquests impactes publicitaris i els efectes que aquests provoquen. S’han emprat metodologies quantitatives d’estadística univariada i bivariada a partir de l’estudi de les dades d’una enquesta a persones d’entre 18 i 40 anys residents a Catalunya. Es conclou que el principal factor sociodemogràfic que té una relació significativa amb les decisions de compra a través d’anuncis en xarxes socials és la situació laboral, ja que els usuaris amb ocupació són els que mostren una disposició més gran a fer compres d’aquest tipus. Altres variables determinants per promoure les compres a partir de la publicitat en xarxes són el coneixement previ del producte i la personalització dels anuncis.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2024-11-26

Com citar

Gutiérrez-Aragón, Óscar, Gassiot-Melian, A., Alabart-Algueró, J., & Bonet-Martí, Èlia. (2024). Percepció de la publicitat a les xarxes socials per part de la població catalana d’adults joves. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 41(2), 79–98. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/154284

Número

Secció

Articles