La conversa sobre big data a Twitter. Una primera aproximació a l’anàlisi del discurs dominant

Autors/ores

  • Sara Suárez-Gonzalo Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
  • Frederic Guerrero-Solé Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona

Paraules clau:

big data, predicció, xarxes socials, Twitter, influència, analisi de contingut.

Resum

L’anàlisi de grans quantitats de dades (big data) s’albira com el nou paradigma d’accés al coneixement en camps tan diversos de la ciència com la medicina, la biologia, la física o les ciències socials. El processament de les dades obtingudes de cercadors i xarxes socials s’ha convertit en una peça essencial per a la definició d’estratègies en política, economia o màrqueting. Aquest treball analitza la presència d’informacions sobre big data en una de les principals xarxes socials, Twitter. Els seus objectius són la jerarquització d’usuaris i missatges en funció de la seva influència en la conversa sobre big data, així com la identificació dels temes dominants a la xarxa, a partir de l’anàlisi del contingut dels missatges analitzats. Els resultats indiquen una clara orientació de la informació sobre big data cap als negocis, la predicció i la presa de decisions.

PARAULES CLAU: big data; predicció; xarxes socials; Twitter; influència; analisi de contingut.

Descàrregues

Com citar

Suárez-Gonzalo, S., & Guerrero-Solé, F. (2016). La conversa sobre big data a Twitter. Una primera aproximació a l’anàlisi del discurs dominant. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 33(2), 113–131. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/142259

Número

Secció

Articles