L’assignatura de formació de portaveus en el grau en publicitat i relacions públiques de les universitats de l’Estat espanyol: el framing com a referent

Autors/ores

  • Sergio Álvarez Sánchez Universitat Complutense de Madrid
  • Alfredo Arceo Vacas Universitat Complutense de Madrid

Paraules clau:

comunicació social, portaveu, universitat, relacions públiques, teoria del framing, estudi de cas.

Resum

L’anàlisi del marc (frame analysis ) és útil perquè els futurs formadors de portaveus aprenguin a construir missatges amb els quals plantejar al públic una definició de la situació que estigui alineada amb l’estratègia de la seva organització. En aquest procés, la càrrega emocional de les normes socials activa la memòria a llarg termini del receptor, fet que n’afavoreix la retenció. El treball present descriu els resultats de l’exercici realitzat per un grup de l’assignatura formació de portaveus del grau en publicitat i relacions públiques de la Universitat Complutense de Madrid, en el qual havien de detectar el marc usat per un portaveu. Els alumnes van comprendre el paper de la comunicació emocional, però van mostrar dificultats per identificar el marc abstracte. Aquesta experiència prova que el framing ajuda a gestionar les anàlisis, els monitoratges i els continguts, que constitueixen funcions projectables a l’assignatura partint de la distinció entre marcs (frames ) i temes o qüestions i entre marcs més amplis i específics d’acció col·lectiva.

PARAULES CLAU: comunicació social, portaveu, universitat, relacions públiques, teoria del framing, estudi de cas.

Descàrregues

Com citar

Álvarez Sánchez, S., & Arceo Vacas, A. (2018). L’assignatura de formació de portaveus en el grau en publicitat i relacions públiques de les universitats de l’Estat espanyol: el framing com a referent. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 35(2), 83–102. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/145038

Número

Secció

Articles