Estudi amb la tecnologia de l’eye tracking de l’atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial: «Vine a donar sang»

Autors/ores

  • Anna Astals Universitat Autònoma de Barcelona
  • Elena Añaños Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

atenció visual, eye tracking, publicitat gràfica, publicitat gràfica no comercial, expectatives, estímul publicitari.

Resum

L’objectiu de la publicitat gràfica és captar i controlar l’atenció visual del subjecte. L’atenció pot ser controlada per factors exògens (característiques de l’estímul) i per factors endògens (característiques de l’observador en relació amb l’estímul). S’analitzen, amb la tecnologia de l’eye tracking, els efectes dels factors exògens i endògens en l’atenció visual dispensada a un estímul publicitari gràfic no comercial que té com a objectiu augmentar el comportament de donar sang. S’utilitzen un estímul original i quatre estímuls experimentals dissenyats a partir de l’optimització de les característiques visuals de l’estímul original. Participen en la investigació vuitanta subjectes entre divuit i vint-i-vuit anys i es realitza un disseny experimental factorial intersubjecte. Es conclou que el factor exogen que provoca un augment més gran de l’atenció visual és la incorporació d’una imatge i que les variables endògenes no influeixen en l’atenció dispensada al text, però sí que influeixen en l’atenció dispensada a la imatge.

PARAULES CLAU: atenció visual, eye tracking, publicitat gràfica, publicitat gràfica no comercial, expectatives, estímul publicitari.

Biografia de l'autor/a

Elena Añaños, Universitat Autònoma de Barcelona

Descàrregues

Com citar

Astals, A., & Añaños, E. (2017). Estudi amb la tecnologia de l’<i>eye tracking</i> de l’atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial: «Vine a donar sang». Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 34(2), 9–32. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/144016

Número

Secció

Articles