Les xarxes socials i les aplicacions mòbils en les estratègies de transformació digital dels mitjans de servei públic europeus

Autors/ores

  • Carmina Crusafon Universitat Autònoma de Barcelona
  • Carlos González Saavedra Universitat Autònoma de Barcelona
  • Marcial Murciano Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

mitjans de servei públic, xarxes socials, polítiques de comunicació, aplicacions mòbils, transformació digital, accés i participació.

Resum

Els mitjans de servei públic europeus han començat, en pocs anys, un procés accelerat i divers d’expansió en xarxes socials i de desenvolupament d’aplicacions mòbils. D’aquesta manera, intenten sintonitzar amb les noves pautes de consum a través d’una oferta transversal dels seus continguts accessibles des de múltiples terminals digitals. Aquest article analitza les diferents estratègies de les corporacions públiques europees i identifica les diferències entre elles. Hi ha una divergència entre aquelles que han desenvolupat una estratègia més expansiva (BBC, RTVE, France Télévisions i RAI) enfront de les nòrdiques (la finlandesa YLE, la danesa DR, la sueca SVT, la portuguesa RTP i la irlandesa RTÉ), més centrades en la segmentació.

PARAULES CLAU: mitjans de servei públic, xarxes socials, polítiques de comunicació, aplicacions mòbils, transformació digital, accés i participació.

Biografies de l'autor/a

Carmina Crusafon, Universitat Autònoma de Barcelona

Professora agregada del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Subdirectora del Grup LOCALCOM.

Carlos González Saavedra, Universitat Autònoma de Barcelona

Coordinador d’investigació del Grup LOCALCOM.

Marcial Murciano, Universitat Autònoma de Barcelona

Catedràtic de Polítiques de Comunicació de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Director del Grup LOCALCOM.

Descàrregues

Com citar

Crusafon, C., González Saavedra, C., & Murciano, M. (2020). Les xarxes socials i les aplicacions mòbils en les estratègies de transformació digital dels mitjans de servei públic europeus. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(2), 33–54. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148424

Número

Secció

Articles