Intel·ligència artificial en mitjans de comunicació: l’experiència de RTVE a les eleccions al Parlament de Catalunya del 2024

Autors/ores

Paraules clau:

intel·ligència artificial, mitjans de comunicació, mitjans digitals, periodisme digital, posicionament SEO, SEO de continguts

Resum

La present investigació estudia l’estructura de continguts i analitza criteris ciberperiodístics de SEO on page en les publicacions elaborades mitjançant intel·ligència artificial (IA) automatitzada en idioma català per Radiotelevisió Espanyola (RTVE) durant les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024. Les experiències d’IA automatitzada prèvies al desenvolupament d’eines com ChatGPT tenen llarga data en el periodisme amb característiques adequades per a l’elaboració de redaccions que analitzin dades per a àrees com la política. Respecte a la producció d’aquest tipus de continguts en idioma català, hi ha una sèrie d’experiències precursores amb mitjans que exploren contingut en aquest idioma. Els resultats detecten una estructura comuna en els continguts estudiats que inclouen elements multimèdia interiors i enllaços cap a la web de RTVE. A més, l’anàlisi SEO on page permet distingir un bon nivell de SEO de continguts, àrees de millora pel que fa a metadades i oportunitats en l’àmbit d’autoritat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2025-05-27

Com citar

Apablaza-Campos, A. (2025). Intel·ligència artificial en mitjans de comunicació: l’experiència de RTVE a les eleccions al Parlament de Catalunya del 2024. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 42(1), 9–29. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/154922

Número

Secció

Articles