Intel·ligència artificial en mitjans de comunicació: l’experiència de RTVE a les eleccions al Parlament de Catalunya del 2024 Autors/ores Alexis Apablaza-Campos Universitat d'Arts, Ciències i Comunicació (UNIACC) de Xile DOI: 10.2436/20.3008.01.250 Paraules clau: intel·ligència artificial, mitjans de comunicació, mitjans digitals, periodisme digital, posicionament SEO, SEO de continguts Resum La present investigació estudia l’estructura de continguts i analitza criteris ciberperiodístics de SEO on page en les publicacions elaborades mitjançant intel·ligència artificial (IA) automatitzada en idioma català per Radiotelevisió Espanyola (RTVE) durant les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024. Les experiències d’IA automatitzada prèvies al desenvolupament d’eines com ChatGPT tenen llarga data en el periodisme amb característiques adequades per a l’elaboració de redaccions que analitzin dades per a àrees com la política. Respecte a la producció d’aquest tipus de continguts en idioma català, hi ha una sèrie d’experiències precursores amb mitjans que exploren contingut en aquest idioma. Els resultats detecten una estructura comuna en els continguts estudiats que inclouen elements multimèdia interiors i enllaços cap a la web de RTVE. A més, l’anàlisi SEO on page permet distingir un bon nivell de SEO de continguts, àrees de millora pel que fa a metadades i oportunitats en l’àmbit d’autoritat. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2025-05-27 Com citar Apablaza-Campos, A. (2025). Intel·ligència artificial en mitjans de comunicació: l’experiència de RTVE a les eleccions al Parlament de Catalunya del 2024. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 42(1), 9–29. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/154922 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 42 Núm. 1: maig 2025 Secció Articles