Repercussió dels resultats electorals europeus de 2014 en la cobertura mediàtica de Podemos

Autors/ores

  • Vicente Fenoll Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València
  • Paula Rodríguez-Ballesteros Llicenciada en comunicació audiovisual i periodisme i investigadora en formació a la Universitat de València

Paraules clau:

Podemos, Pablo Iglesias, eleccions europees, agenda-building, mitjans digitals, pluralisme.

Resum

Els resultats de les eleccions al Parlament Europeu de 2014 introdueixen nous actors en el tauler polític. L’objectiu d’aquest treball és analitzar les notícies publicades sobre Podemos en els mitjans digitals espanyols, amb el propòsit d’establir la influència dels resultats electorals en l’agenda mediàtica. Apliquem una combinació de tècniques qualitatives i quantitatives per identificar el marc temàtic, els protagonistes i les caracteritzacions utilitzades en la cobertura informativa. Els resultats de l’estudi mostren que, generalment, les diferències en el tractament informatiu es deuen a motius ideològics i revelen coincidències en les estratègies dels vells i nous mitjans digitals. No obstant això, mentre que els mitjans que pertanyen a grups de comunicació segueixen una línia més favorable als partits majoritaris, els mitjans sense vinculacions empresarials realitzen una cobertura sobre Podemos més nombrosa i neutral.

PARAULES CLAU: Podemos; Pablo Iglesias; eleccions europees; agenda-building; mitjans digitals; pluralisme.

Biografia de l'autor/a

Vicente Fenoll, Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València



Descàrregues

Com citar

Fenoll, V., & Rodríguez-Ballesteros, P. (2016). Repercussió dels resultats electorals europeus de 2014 en la cobertura mediàtica de Podemos. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 33(2), 65–85. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/142257

Número

Secció

Articles