La informació sobre videojocs com a àmbit d’especialització periodística

Autors/ores

  • Silvia Martínez Martínez Professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació i membre del Grup de Recerca en Aprenentatges, Mitjans de Comunicació i Entreteniment (GAME) de la Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona.

Paraules clau:

videojocs, especialització informativa, diaris digitals, periodisme, mitjans de comunicació, joc digital.

Resum

El videojoc ha adquirit un paper destacat en la societat actual i exerceix un creixent impacte en distints àmbits: econòmic, cultural, social i individual. Són diversos els indicadors que certifiquen la importància present del videojoc, entre els quals destaquen les xifres del consum i penetració, i que justifiquen un interès informatiu creixent. L’objectiu d’aquesta investigació és determinar el grau d’especialització i protagonisme atorgat a la informació sobre videojocs en les versions digitals dels diaris espanyols generalistes. Per això en aquest estudi s’analitza la presència d’espais o nivells d’especialització (canals, especials, suplements, seccions), la visibilitat que s’atorga a aquesta informació, la mitjana d’impactes i el perfil d’autor que els signa.

PARAULES CLAU: videojocs, especialització informativa, diaris digitals, periodisme, mitjans de comunicació, joc digital.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Martínez Martínez, S. (2015). La informació sobre videojocs com a àmbit d’especialització periodística. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(2), 99–114. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139393

Número

Secció

Articles