Sumari
Editorial | |
Joan Rué | 7-13 |
Tema monogràfic. Educar per a la creativitat
Pedagogies creatives per sobreviure a la «via mercurial» del canvi educatiu: currículums flexibles, diversitat d’aprenentatges i identitats en transformació | |
Montserrat Rifà-Valls | 17-39 |
Creativitat i escola | |
Santiago Estaún i Ferrer | 41-58 |
El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una boutade o una necessitat? | |
Jordi Nomen Recio | 59-72 |
Referents per a la creació matemàtica | |
Miquel Albertí Palmer | 73-102 |
Pensar dibuixant: fent camí al pensar | |
Aurora Leal | 103-123 |
Processos d’aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l’escola dels Encants | |
Gemma París-Romia | 125-141 |
Afrontar el desenvolupament del pensament creatiu amb els estudiants | |
Estibaliz Aberasturi-Apraiz, José Miguel Correa-Gorospe, Miriam Peña-Zabalac | 143-157 |
Articles d'experiències
Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant ®evolució | |
Maria Josep Valls Gabernet, Agustí Liñán Papaseit, Gemma Forns Agulló, Helena Ayuso Moli, Jordina Solsona Badiac | 161-177 |
Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l’educació infantil | |
Alexandra Monné Bellmunt, Clara Grau Ribó, Laura Oró Mònico | 179-195 |
L’aula, un espai de creació en la formació del professorat: els tallers narratius | |
Adrià Paredes Santín, Asunción López Carretero | 197-218 |
Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió) | |
Xavier Gimeno, Raül Martínez, Arnau Careta, Neus Ballesteros | 219-237 |
Miscel·lània
La pràctica musical a l’ESO. El cas de cinc escoles concertades de Barcelona | |
Marc Miralles Garre | 241-251 |
La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya | |
Roger Vallès Tortosa | 253-264 |
Els orígens de l’Escola Lavínia | |
Montserrat Camps Mundó, Carme Sala Sureda | 265-283 |
Ressenyes bibliogràfiques
La formació emocional del professorat. Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia | |
Aida Urrea Monclús, Sara Rodríguez Pérez | 287-290 |
Aventures d’aprenentatge | |
Josep M. Puig Rovira | 291-293 |
Educació integral. Transformar l’educació, formar la persona, millorar el món | |
Carme Amorós Basté | 295-297 |
In Memoriam
Pilar Heras Trias (1954-2019). Una figura clau de la pedagogia social contemporània catalana | |
Núria Fabra, Miquel Gómez, Asun Llena | 301-307 |
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia (període novembre 2018 - abril 2019) | |
Carme Amorós Basté | 309-327 |
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].
ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).
Adreça postal
Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax: +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat
https://www.linkedin.com/company/revista-catalana-de-pedagogia/
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook