Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant ®evolució Autors/ores Maria Josep Valls Gabernet Universitat de Lleida Agustí Liñán Papaseit Universitat de Lleida Gemma Forns Agulló Universitat de Lleida Helena Ayuso Moli Jordina Solsona Badiac Paraules clau: Formació de mestres, docència universitària, transformació educativa, currículum, metodologia, pedagogia crítica. Resum El grau d’educació infantil en Gestions Creatives és un projecte de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida que s’inicia el curs 2015-2016 i s’origina a partir del convenciment que és necessari trencar esquemes en l’àmbit de la docència universitària per donar resposta a les especificitats de l’educació de la societat del segle XXI. ¿És necessari i urgent qüestionar els models pedagògics tradicionals de les institucions universitàries? ¿Quina responsabilitat tenim les facultats d’educació a l’hora de formar mestres en una societat de sabers compartits? ¿Com podem donar resposta, des de la formació inicial dels mestres, a aquest constant moviment que ha comportat que cada cop hi hagi més escoles que es plantegin transformar profundament metodologies, organitzacions i arquitectures? Gestions Creatives vincula totes les matèries i àrees de coneixement de la titulació i proposa una transformació metodològica, organitzativa i curricular de tot el grau. Ens decantem per la idea que el canvi metodològic és necessari però insuficient per poder bastir qualsevol procés de metamorfosi educativa. Per tant, la metodologia que proposem està emmarada en un ecosistema curricular i una arquitectura de docència que permet sustentar-la.En aquest article pretenem compartir l’experiència amb la idea d’anar configurant un «eixam hacker» (Padilla, 2012) que ens permeti connectar sabers, àmbits d’aprenentatge i perspectives per anar construint una universitat oberta, connectada, contemporània i crítica.Paraules clau: Formació de mestres, docència universitària, transformació educativa, currículum, metodologia, pedagogia crítica. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Maria Josep Valls Gabernet, Universitat de Lleida Professor del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida. Agustí Liñán Papaseit, Universitat de Lleida Professor del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida Gemma Forns Agulló, Universitat de Lleida Professora del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida Helena Ayuso Moli Professora del Departament de Didàctiques Específiques. Jordina Solsona Badiac Mestra d’educació infantil Descàrregues PDF Com citar Valls Gabernet, M. J., Liñán Papaseit, A., Forns Agulló, G., Ayuso Moli, H., & Solsona Badiac, J. (2019). Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant ®evolució. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 161–177. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146022 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.