Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant ®evolució

Autores/as

  • Maria Josep Valls Gabernet Universitat de Lleida
  • Agustí Liñán Papaseit Universitat de Lleida
  • Gemma Forns Agulló Universitat de Lleida
  • Helena Ayuso Moli
  • Jordina Solsona Badiac

Palabras clave:

Formació de mestres, docència universitària, transformació educativa, currículum, metodologia, pedagogia crítica.

Resumen

El grau d’educació infantil en Gestions Creatives és un projecte de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida que s’inicia el curs 2015-2016 i s’origina a partir del convenciment que és necessari trencar esquemes en l’àmbit de la docència universitària per donar resposta a les especificitats de l’educació de la societat del segle XXI. ¿És necessari i urgent qüestionar els models pedagògics tradicionals de les institucions universitàries? ¿Quina responsabilitat tenim les facultats d’educació a l’hora de formar mestres en una societat de sabers compartits? ¿Com podem donar resposta, des de la formació inicial dels mestres, a aquest constant moviment que ha comportat que cada cop hi hagi més escoles que es plantegin transformar profundament metodologies, organitzacions i arquitectures? Gestions Creatives vincula totes les matèries i àrees de coneixement de la titulació i proposa una transformació metodològica, organitzativa i curricular de tot el grau. Ens decantem per la idea que el canvi metodològic és necessari però insuficient per poder bastir qualsevol procés de metamorfosi educativa. Per tant, la metodologia que proposem està emmarada en un ecosistema curricular i una arquitectura de docència que permet sustentar-la.
En aquest article pretenem compartir l’experiència amb la idea d’anar configurant un «eixam hacker» (Padilla, 2012) que ens permeti connectar sabers, àmbits d’aprenentatge i perspectives per anar construint una universitat oberta, connectada, contemporània i crítica.

Paraules clau: Formació de mestres, docència universitària, transformació educativa, currículum, metodologia, pedagogia crítica.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Maria Josep Valls Gabernet, Universitat de Lleida

Professor del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida.


Agustí Liñán Papaseit, Universitat de Lleida

Professor del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida


Gemma Forns Agulló, Universitat de Lleida

Professora del Departament de Pedagogia de la Universitat de Lleida



Helena Ayuso Moli

Professora del Departament de Didàctiques Específiques.


Jordina Solsona Badiac

Mestra d’educació infantil

Descargas

Cómo citar

Valls Gabernet, M. J., Liñán Papaseit, A., Forns Agulló, G., Ayuso Moli, H., & Solsona Badiac, J. (2019). Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant ®evolució. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 161–177. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146022

Número

Sección

Artículos de experiencias