La pràctica musical a l’ESO. El cas de cinc escoles concertades de Barcelona Autors/ores Marc Miralles Garre Escola Superior d’Estudis Musicals de Catalunya. Paraules clau: Pràctica instrumental, música en l’ESO, currículum i competències bàsiques de música, formació del professorat, instruments musicals. Resum La música resideix en tot ésser humà de la mateixa manera com ho fa el llenguatge. Són els gens i les condicions ambientals les que influeixen en aquesta capacitat. En la nostra societat, l’ensenyament artístic està regulat en les escoles segons el currículum i les competències bàsiques del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu plantejat encara el com es duu a terme la pràctica instrumental en la matèria de música a l’ESO i contrasta aquesta pràctica amb la llei d’educació. En la metodologia es van triar cinc escoles com a mostra i representació de Barcelona, i es van dur a terme entrevistes amb el professorat a càrrec de l’assignatura. Com a resultat, es compara la realitat a les aules amb el que dicta la llei. S’evidencien diverses discrepàncies en la formació del professorat, en els recursos materials necessaris com ara instruments musicals i altres suports, en el tractament metodològic dels objectius i continguts, en les oportunitats que genera aquesta art i en la importància cultural que se li dona en el nostre país.Paraules clau: Pràctica instrumental, música en l’ESO, currículum i competències bàsiques de música, formació del professorat, instruments musicals. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Marc Miralles Garre, Escola Superior d’Estudis Musicals de Catalunya. Estudiant de pedagogia de l’Escola Superior d’Estudis Musicals de Catalunya. Descàrregues PDF Com citar Miralles Garre, M. (2019). La pràctica musical a l’ESO. El cas de cinc escoles concertades de Barcelona. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 241–251. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146026 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Miscel·lània Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.