Afrontar el desenvolupament del pensament creatiu amb els estudiants

Autors/ores

  • Estibaliz Aberasturi-Apraiz Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián
  • José Miguel Correa-Gorospe Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián
  • Miriam Peña-Zabalac Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián

Paraules clau:

Pensament creatiu, aprenentatge basat en les arts, formació, resistència.

Resum

L’article proposa indagar sobre la nostra posició i interès amb relació al desenvolupament del pensament creatiu. La introducció comença fent un breu recorregut de les investigacions sobre la idea de creativitat. Continua proposant al lector una possible posició des d’on abordar la creativitat, vinculat a allò que G. Deleuze exposa entorn de l’acte de creació, entès com un acte de resistència. A partir d’aquest posicionament ens acostem reflexivament a tres experiències pràctiques que revisem des de l’art entès com a resistència. Per finalitzar, es proposen unes conclusions que recullen algunes idees clau que confiem ajudaran el lector a buscar i reflexionar sobre el seu lloc i les possibilitats d’una deriva creativa en ensenyament.

Paraules clau: Pensament creatiu, aprenentatge basat en les arts, formació, resistència.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Estibaliz Aberasturi-Apraiz, Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián

Professor titular

José Miguel Correa-Gorospe, Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián

Professor titular. Grup d’investigació consolidat.

Miriam Peña-Zabalac, Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián

Professora. Departament de Didàctica de l’Expressió Plàstica, Leioa (Biscaia).

Descàrregues

Com citar

Aberasturi-Apraiz, E., Correa-Gorospe, J. M., & Peña-Zabalac, M. (2019). Afrontar el desenvolupament del pensament creatiu amb els estudiants. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 143–157. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146021

Número

Secció

Tema monogràfic. Educar per a la creativitat