Afrontar el desenvolupament del pensament creatiu amb els estudiants Autors/ores Estibaliz Aberasturi-Apraiz Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián José Miguel Correa-Gorospe Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián Miriam Peña-Zabalac Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián Paraules clau: Pensament creatiu, aprenentatge basat en les arts, formació, resistència. Resum L’article proposa indagar sobre la nostra posició i interès amb relació al desenvolupament del pensament creatiu. La introducció comença fent un breu recorregut de les investigacions sobre la idea de creativitat. Continua proposant al lector una possible posició des d’on abordar la creativitat, vinculat a allò que G. Deleuze exposa entorn de l’acte de creació, entès com un acte de resistència. A partir d’aquest posicionament ens acostem reflexivament a tres experiències pràctiques que revisem des de l’art entès com a resistència. Per finalitzar, es proposen unes conclusions que recullen algunes idees clau que confiem ajudaran el lector a buscar i reflexionar sobre el seu lloc i les possibilitats d’una deriva creativa en ensenyament.Paraules clau: Pensament creatiu, aprenentatge basat en les arts, formació, resistència. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Estibaliz Aberasturi-Apraiz, Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián Professor titular José Miguel Correa-Gorospe, Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián Professor titular. Grup d’investigació consolidat. Miriam Peña-Zabalac, Universitat del País Basc (UPV/EHU), Donostia-San Sebastián Professora. Departament de Didàctica de l’Expressió Plàstica, Leioa (Biscaia). Descàrregues PDF Com citar Aberasturi-Apraiz, E., Correa-Gorospe, J. M., & Peña-Zabalac, M. (2019). Afrontar el desenvolupament del pensament creatiu amb els estudiants. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 143–157. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146021 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Tema monogràfic. Educar per a la creativitat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.