Referents per a la creació matemàtica Autors/ores Miquel Albertí Palmer Universitat Autònoma de Barcelona Paraules clau: Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic. Resum Els aspectes psicològics característics de la creativitat són propis també dels processos creatius a matemàtiques. Malgrat tot, la idea que sovint es té de l’espurna creativa en matemàtiques acostuma a veure’s desvinculada dels processos lògics que l’haurien de governar. En aquest article, s’analitzen els principals aspectes de la creació matemàtica i s’adrecen alguns referents per aprendre a ser matemàticament creatiu.Paraules clau: Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Miquel Albertí Palmer, Universitat Autònoma de Barcelona Doctor en didàctica de les matemàtiques (UAB).Catedràtic de secundària a l’INS Vallès (Sabadell). Descàrregues PDF Com citar Albertí Palmer, M. (2019). Referents per a la creació matemàtica. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 73–102. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146018 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Tema monogràfic. Educar per a la creativitat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.