L’aula, un espai de creació en la formació del professorat: els tallers narratius Autors/ores Adrià Paredes Santín Universitat de Barcelona Asunción López Carretero Universitat de Barcelona Paraules clau: Formació de professorat, dimensions de l’ofici docent, sabers i modes de saber, investigació amb mestres. Resum En aquest article s’exposa una experiència desenvolupada en l’aula de formació de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona. Aquesta experiència té el seu origen en la recerca que anem realitzant amb mestres de primària, amb els quals explorem sabers i modes de saber essencials per a la formació del professorat. Per fer aquest trànsit des de la recerca dins de l’escola a la formació del professorat hem hagut de traçar camins creatius que ens han portat a replantejar-nos els fonaments del nostre ser i fer de mestre. De la mateixa manera, la presència dels nostres alumnes ens interpeŀla i ens convida a pensar altres maneres d’entendre la formació a l’aula universitària.Paraules clau: Formació de professorat, dimensions de l’ofici docent, sabers i modes de saber, investigació amb mestres. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Adrià Paredes Santín, Universitat de Barcelona Mestre d’educació primària i pedagog. Professor del Departament de Didàctica i Organització Educativa. Universitat de Barcelona. Asunción López Carretero, Universitat de Barcelona Professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa. Universitat de Barcelona. Descàrregues PDF Com citar Paredes Santín, A., & López Carretero, A. (2019). L’aula, un espai de creació en la formació del professorat: els tallers narratius. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 197–218. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146024 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.