Creativitat i escola Autors/ores Santiago Estaún i Ferrer Universitat Autònoma de Barcelona Paraules clau: Creativitat, desenvolupament creatiu, infant, escola. Resum Partint de l’interès que actualment desvetlla la creativitat en diferents sectors socials, es fa una aproximació a l’estudi d’aquesta activitat, clarificant el concepte en primer lloc, per centrar les característiques de la persona creativa i el procés seguit. Personalitat i procés són el fonament per descriure els infants com persones potencialment creatives genèricament parlant i la influència i responsabilitat de l’escola en el desenvolupament de la creativitat general. En aquest sentit es descriuen les característiques a desenvolupar i les metodologies possibles a emprar. Queda insinuada també la responsabilitat de l’escola de detectar i orientar aquells infants que desenvolupen capacitats creatives específiques que alimenten la creativitat amb majúscula o especial.Paraules clau: Creativitat, desenvolupament creatiu, infant, escola. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Santiago Estaún i Ferrer, Universitat Autònoma de Barcelona Catedràtic emèrit de psicologia, Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació Descàrregues PDF Com citar Estaún i Ferrer, S. (2019). Creativitat i escola. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 41–58. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146016 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Tema monogràfic. Educar per a la creativitat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.