Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió)
Paraules clau:
Professionals de l’educació, formació permanent, supervisió professional, recursos creatius, reflexió, autoconeixement.Resum
Els professionals de l’educació vivim la nostra tasca des d’un compromís profund que ens aporta satisfaccions i també malestars que cal atendre. Disposem de contextos de formació i de supervisió professional on es promou la reflexió i la consciència d’un mateix, de l’equip i l’aprenentatge compartit. Són espais que faciliten el fet de revisar com ens desenvolupem a escala personal i professional per posar-nos a disposició i acompanyar de forma honesta i saludable la formació de les persones amb les quals es treballa. Els recursos creatius que es despleguen en les formacions i supervisions professionals són dispositius que ajuden a aquest objectiu i medien, a través d’elements simbòlics i metafòrics, entre el formador/supervisor i aquell qui s’està formant o participa a les supervisions i, també, entre aquell que aprèn i l’objecte d’aprenentatge. Són recursos que ens situen i permeten desenvolupar la capacitat de generar alguna cosa innovadora per a la persona i els equips.
Paraules clau: Professionals de l’educació, formació permanent, supervisió professional, recursos creatius, reflexió, autoconeixement.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
Gimeno, X., Martínez, R., Careta, A., & Ballesteros, N. (2019). Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió). Revista Catalana De Pedagogia, 16, 219–237. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146025
Número
Secció
Articles d'experiències
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.