Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió) Autores/as Xavier Gimeno Universitat Autònoma de Barcelona Raül Martínez Universitat Autònoma de Barcelona Arnau Careta Universitat Autònoma de Barcelona Neus Ballesteros Universitat Autònoma de Barcelona Palabras clave: Professionals de l’educació, formació permanent, supervisió professional, recursos creatius, reflexió, autoconeixement. Resumen Els professionals de l’educació vivim la nostra tasca des d’un compromís profund que ens aporta satisfaccions i també malestars que cal atendre. Disposem de contextos de formació i de supervisió professional on es promou la reflexió i la consciència d’un mateix, de l’equip i l’aprenentatge compartit. Són espais que faciliten el fet de revisar com ens desenvolupem a escala personal i professional per posar-nos a disposició i acompanyar de forma honesta i saludable la formació de les persones amb les quals es treballa. Els recursos creatius que es despleguen en les formacions i supervisions professionals són dispositius que ajuden a aquest objectiu i medien, a través d’elements simbòlics i metafòrics, entre el formador/supervisor i aquell qui s’està formant o participa a les supervisions i, també, entre aquell que aprèn i l’objecte d’aprenentatge. Són recursos que ens situen i permeten desenvolupar la capacitat de generar alguna cosa innovadora per a la persona i els equips.Paraules clau: Professionals de l’educació, formació permanent, supervisió professional, recursos creatius, reflexió, autoconeixement. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Raül Martínez, Universitat Autònoma de Barcelona Conductor en entorns de supervisió d’equips de professionals del sector educatiu i social. Arnau Careta, Universitat Autònoma de Barcelona Formador i assessor d’equips i de professionals de l’àmbit socioeducatiu. Membre de l’ERIFE (Equip de Recerca sobre Infància, Família i Educació de la UAB). Neus Ballesteros, Universitat Autònoma de Barcelona Professora associada per al Departament de Pedagogia Aplicada de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Descargas PDF (Català) Cómo citar Gimeno, X., Martínez, R., Careta, A., & Ballesteros, N. (2019). Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió). Revista Catalana De Pedagogia, 16, 219–237. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146025 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.