El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una boutade o una necessitat?

Autors/ores

  • Jordi Nomen Recio Escola Sadako, Barcelona.

Paraules clau:

Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social.

Resum

Aquest article argumenta la tesi que es pot i s’ha d’utilitzar la filosofia per a nens com una de les palanques que poden activar l’aprenentatge del pensament creatiu dels nens i nenes, en l’àmbit escolar. Aquest aprenentatge no és una boutade, sinó una necessitat en un món complex i globalitzat. Els reptes i els desafiaments, presents i futurs, requeriran que els ciutadans tinguin un perfil crític, creatiu i acurat, si es pretén promoure la defensa d’una democràcia de qualitat que pugui afavorir la construcció d’un món més just i més lliure. Només des de la participació responsable i implicada es podran superar les inèrcies i els obstacles que puguin dirigir la transformació social ―d’altra banda inevitable— cap a cotes de major progrés social.

Paraules clau: Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Jordi Nomen Recio, Escola Sadako, Barcelona.

Professor de ciències socials i filosofia 

Descàrregues

Com citar

Nomen Recio, J. (2019). El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una <i>boutade</i> o una necessitat?. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 59–72. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146017

Número

Secció

Tema monogràfic. Educar per a la creativitat