El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una boutade o una necessitat? Autors/ores Jordi Nomen Recio Escola Sadako, Barcelona. Paraules clau: Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social. Resum Aquest article argumenta la tesi que es pot i s’ha d’utilitzar la filosofia per a nens com una de les palanques que poden activar l’aprenentatge del pensament creatiu dels nens i nenes, en l’àmbit escolar. Aquest aprenentatge no és una boutade, sinó una necessitat en un món complex i globalitzat. Els reptes i els desafiaments, presents i futurs, requeriran que els ciutadans tinguin un perfil crític, creatiu i acurat, si es pretén promoure la defensa d’una democràcia de qualitat que pugui afavorir la construcció d’un món més just i més lliure. Només des de la participació responsable i implicada es podran superar les inèrcies i els obstacles que puguin dirigir la transformació social ―d’altra banda inevitable— cap a cotes de major progrés social.Paraules clau: Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Jordi Nomen Recio, Escola Sadako, Barcelona. Professor de ciències socials i filosofia Descàrregues PDF Com citar Nomen Recio, J. (2019). El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una <i>boutade</i> o una necessitat?. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 59–72. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146017 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Tema monogràfic. Educar per a la creativitat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.