El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una boutade o una necessitat? Autores/as Jordi Nomen Recio Escola Sadako, Barcelona. Palabras clave: Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social. Resumen Aquest article argumenta la tesi que es pot i s’ha d’utilitzar la filosofia per a nens com una de les palanques que poden activar l’aprenentatge del pensament creatiu dels nens i nenes, en l’àmbit escolar. Aquest aprenentatge no és una boutade, sinó una necessitat en un món complex i globalitzat. Els reptes i els desafiaments, presents i futurs, requeriran que els ciutadans tinguin un perfil crític, creatiu i acurat, si es pretén promoure la defensa d’una democràcia de qualitat que pugui afavorir la construcció d’un món més just i més lliure. Només des de la participació responsable i implicada es podran superar les inèrcies i els obstacles que puguin dirigir la transformació social ―d’altra banda inevitable— cap a cotes de major progrés social.Paraules clau: Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Jordi Nomen Recio, Escola Sadako, Barcelona. Professor de ciències socials i filosofia Descargas PDF (Català) Cómo citar Nomen Recio, J. (2019). El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una <i>boutade</i> o una necessitat?. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 59–72. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146017 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Sección Tema monogràfic. Educar per a la creativitat Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.