Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l’educació infantil Autors/ores Alexandra Monné Bellmunt Universitat d’Andorra Clara Grau Ribó Universitat d’Andorra Laura Oró Mònico Universitat d’Andorra Paraules clau: Lectoescriptura, aprenentatge global, desenvolupament, creativitat, vincle i socialització. Resum L’aprenentatge del llenguatge i l’escriptura és fonamental en el desenvolupament d’una persona i es produeix en les interaccions entre l’infant i l’adult que, més enllà del procés d’ensenyament, creen un vincle amb tot el seu entorn, ja que funcionen com a eina de comunicació i socialització. Partint d’aquesta idea, aquest article recull un seguit d’activitats que pretenen treballar la lectoescriptura des d’un enfocament globalitzador. Algunes de les estratègies principals que s’utilitzen per aconseguir-ho són les següents: el joc (cal deixar jugar els infants lliurement i evitar jutjar les seves creacions), la literatura infantil (els contes són un gran recurs per treballar aspectes del desenvolupament tan importants com la imaginació —canviar el rol dels personatges, crear nous finals, etc.—) i els tallers i les activitats plàstiques (fomenten la lliure expressió i la creativitat artística a través d’una infinitat de materials de diferents colors, formes i textures). Les propostes que es presenten són una mostra de diferents maneres de treballar la creativitat tot desenvolupant la personalitat i autonomia de cada alumne, la seva espontaneïtat i la capacitat de comunicació.Paraules clau: Lectoescriptura, aprenentatge global, desenvolupament, creativitat, vincle i socialització. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Monné Bellmunt, A., Grau Ribó, C., & Oró Mònico, L. (2019). Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l’educació infantil. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 179–195. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146023 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 16 (2019) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.