Sumari
Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses
Presentació | Text complet |
Joan Teixidó Saballs | 11-16 |
Les competències bàsiques a l'escola: de la conceptualització a la posada en pràctica. Un camí per explorar | Text complet |
Joan Teixidó Saballs, Núria Felip Jacas | 17-33 |
Desplegament de competències bàsiques a l'educació obligatòria a Catalunya: de la regulació legal a l'aula | Text complet |
Àngel Domingo Villarreal | 35-53 |
Competència comunicativa lingüística. Ensenyar i aprendre a ser competent lingüísticament a l'educació obligatòria | Text complet |
Pilar Iranzo i García, Enric Queralt i Catà | 55-79 |
Competència cultural i artística | Text complet |
Joan Vallès Villanueva, Muntsa Calbó Angrill | 81-98 |
Competència per al tractament de la informació i competència digital | Text complet |
Meritxell Estebanell Minguell, Josefina Ferrés Font | 99-111 |
Adquisició i desenvolupament de la competència matemàtica | Text complet |
Josep Callís i Franco, Albert Mallart Solaz | 113-135 |
"Aprendre a aprendre" a l'escola i a l'institut. Desenvolupament de la competència d'"aprendre a aprendre" a l'educació obligatòria | Text complet |
Joan Saballs Teixidó | 137-162 |
Competència en autonomia i iniciativa personal | Text complet |
María Reyes Carretero Torres, María Luisa Pérez Cabaní | 163-172 |
Competència en el coneixement i en la interacció amb el món físic | Text complet |
Antoni Poch i Comas | 177-195 |
Competència social i ciutadana. Aprendre a ser persona, a conviure amb els altres i a habitar el món | Text complet |
M. Carme Boqué i Torremorell | 197-212 |
Sistema pedagògic i competències bàsiques | Text complet |
Martí Teixidó i Planas | 213-248 |
Competències educatives. Revisió conceptual, cronològica i bibliogràfica | Text complet |
Joan Mallart i Navarra | 249-281 |
Desenvolupament de les competències a l'escola: una experiència a través del teatre | Text complet |
Montserrat González Parera | 283-298 |
Concreció de les competències bàsiques al cicle inicial d'educació primària. Una proposta | Text complet |
Carme Domènech Aguiló, Margarita Merlos Borrull | 299-310 |
Del treball d'aula a les competències bàsiques | Text complet |
Víctor Manuel González Vega, Joan Manuel Barceló i Sitges, Anna Metje Cadenas | 311-329 |
IES Marta Mata: organització del treball per competències | Text complet |
Núria Pratdesaba i López | 331-345 |
Estudis, recerques, experiències
La Llei d'educació de Catalunya. Dimensió política i oportunitat pedagògica | Text complet |
Jaume Sarramona i López | 349-361 |
Virtuts de la paideia atlètica | Text complet |
Guillem Turró i Ortega | 363-375 |
El sentit pedagògic del geni: entre la dissonància i la voluntat de poder | Text complet |
Óscar Antonio Jiménez Abadías | 377-391 |
Quan el camí esdevé pensament: cap a una pedagogia itinerant | Text complet |
Jordi García i Farrero | 393-413 |
"La classe és com un escenari...". Aprenentatge de les llengües estrangeres mitjançant la dramatització | Text complet |
Maria Vilanova i Vila-Abadal | 415-433 |
La gestió del coneixement en les organitzacions educatives | Text complet |
David Rodríguez-Gómez | 435-448 |
Primeres passes vers l'avaluació de la transferència de la formació: reflexions per a iniciar la recerca | Text complet |
Aleix Barrera Corominas | 449-458 |
Procés de planificació i avaluació en una aula de P4 d'una escola pública de primària a Anglaterra | Text complet |
Berta Salvador Peyrón | 459-469 |
Models d'interpretació de la cançó tradicional catalana feta pels mestres especialistes de música a l'escola primària | Text complet |
Maria Antònia Pujol i Subirà | 471-485 |
La Comunitat Parc Arqueològic Mines de Gavà promou una educació en i mitjançant el patrimoni | Text complet |
Janine Sprünker | 487-501 |
La trilogia autobiogràfica del professor Octavi Fullat: quan la confessió esdevé memòria pedagògica | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | 503-570 |
Recensions
Besalú, Xavier. Pedagogia sense complexos contra fatalistes i saberuts. Xàtiva: Edicions del Grec, 2010. | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | 573-579 |
Bruner, Jerome. Making stories: law, literature, life. Cambridge-Massachussets: Harvard University Press, 2003. | Text complet |
Lluís Busquets i Dalmau | 579-586 |
Deusdad Ayala, Blanca. Immigrants a les escoles. Lleida: Pagès, 2009. [12è Premi Batec de Recerca i Innovació Educatives, 2008] | Text complet |
M. Luisa Gutiérrez | 586-590 |
Lerer, Seth. La magia de los libros infantiles: de las fábulas de Esopo a las aventuras de Harry Potter. Barcelona: Ares y Mares, 2009. [Original: Children's literature: a reader's history, from Aesop to Harry Potter. The University of Chicago Press, 2002] | Text complet |
Lluís Busquets i Dalmau | 591-601 |
Martorell i Gil, Encarnació. Amb ulls de nena: dietari de la guerra a la rereguarda. Edició a cura de Salvador Domènech i Domènech. Badalona: Ara Llibres, 2008. | Text complet |
Laura Guilera Rico | 602-605 |
Pennac, Daniel. Chagrin d'École. París: Gallimard, 2007. [Mal d'Escola. Barcelona: Empúries, 2008] | Text complet |
Martí Teixidó i Planas | 606-610 |
Shrimpton, Paul. A catholic eton?: Newman's Oratory School. Leominster: Gracewing, 2005. | Text complet |
Víctor García Ruiz | 611-614 |
Varela i Serra, Josep. Maria Rúbies o el repte constant: política, religió i pedagogia a la Catalunya del segle XX. Lleida: Pagès, 2008. | Text complet |
Lluís Busquets i Dalmau | 614-618 |
[Altres]
Dades dels col·laboradors d'aquest número | Text complet |
619-629 |
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].
ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).
Adreça postal
Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax: +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat
https://www.linkedin.com/company/revista-catalana-de-pedagogia/
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook