Procés de planificació i avaluació en una aula de P4 d'una escola pública de primària a Anglaterra

Autors/ores

  • Berta Salvador Peyrón

Resum

Aquest article es basa en l'experiència personal de l'autora com a mestra d'educació infantil durant set anys a l'est de Londres. Es tracta d'exposar a través d'un exemple pràctic com es treballa en aquests centres i en el sistema anglès en general per tal de millorar l'educació i poder-se adaptar així als canvis que es van produint en la societat i alhora impulsar l'excel·lència i la qualitat educatives. En el sistema educatiu anglès hi ha dos factors fonamentals per aconseguir aquesta millora educativa contínua: la planificació (que va d'una planificació molt general i anual a una de molt específica i diària) i l'avaluació (que va d'una de general del centre feta per la mateixa Administració a una de molt específica dels alumnes feta diàriament pels tutors). Convé destacar també que la planificació i l'avaluació es fan de forma natural i són processos per reflexionar-hi i no per posar-hi nota, per rectificar els possibles errors comesos, i millorar certs dèficits detectats. Tot plegat té lloc a través d'un procés continu i sistemàtic que avalua i revalua, planifica i replanifica per tancar així un «cercle» de qualitat. En aquest article s'hi exposen els passos que cal seguir i les diverses fases d'aquesta planificació i avaluació, així com les interrelacions entre aquests dos mecanismes de millora dels centres.

Descàrregues

Publicat

2012-01-10

Com citar

Salvador Peyrón, B. (2012). Procés de planificació i avaluació en una aula de P4 d’una escola pública de primària a Anglaterra. Revista Catalana De Pedagogia, 7, 459–469. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/71869.001

Número

Secció

Estudis, recerques, experiències