Hemeroteca Científica Catalana
Inici de la sessió
Cerca
Passar al contingut principal
Passar al menú de navegació principal
Passar al peu de pàgina del lloc
Open Menu
Últim número
Arxius
Avisos
Polítiques editorials
Procés de revisió de persones expertes
Política d’accés lliure
Arxivament
Quant a
Sobre la revista
Equip Editorial
Trameses
Avís de drets d’autoria
Declaració de privacitat
Contacte de la revista
Patrocini de la revista
Indexació
Pàgina d'inici
/
Arxius
/
Vol. 7 (2009-2010)
Vol. 7 (2009-2010)
Publicat:
2012-01-09
Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses
Presentació
Joan Teixidó Saballs
11-16
Text complet
Les competències bàsiques a l'escola: de la conceptualització a la posada en pràctica. Un camí per explorar
Joan Teixidó Saballs, Núria Felip Jacas
17-33
Text complet
Desplegament de competències bàsiques a l'educació obligatòria a Catalunya: de la regulació legal a l'aula
Àngel Domingo Villarreal
35-53
Text complet
Competència comunicativa lingüística. Ensenyar i aprendre a ser competent lingüísticament a l'educació obligatòria
Pilar Iranzo i García, Enric Queralt i Catà
55-79
Text complet
Competència cultural i artística
Joan Vallès Villanueva, Muntsa Calbó Angrill
81-98
Text complet
Competència per al tractament de la informació i competència digital
Meritxell Estebanell Minguell, Josefina Ferrés Font
99-111
Text complet
Adquisició i desenvolupament de la competència matemàtica
Josep Callís i Franco, Albert Mallart Solaz
113-135
Text complet
"Aprendre a aprendre" a l'escola i a l'institut. Desenvolupament de la competència d'"aprendre a aprendre" a l'educació obligatòria
Joan Saballs Teixidó
137-162
Text complet
Competència en autonomia i iniciativa personal
María Reyes Carretero Torres, María Luisa Pérez Cabaní
163-172
Text complet
Competència en el coneixement i en la interacció amb el món físic
Antoni Poch i Comas
177-195
Text complet
Competència social i ciutadana. Aprendre a ser persona, a conviure amb els altres i a habitar el món
M. Carme Boqué i Torremorell
197-212
Text complet
Sistema pedagògic i competències bàsiques
Martí Teixidó i Planas
213-248
Text complet
Competències educatives. Revisió conceptual, cronològica i bibliogràfica
Joan Mallart i Navarra
249-281
Text complet
Desenvolupament de les competències a l'escola: una experiència a través del teatre
Montserrat González Parera
283-298
Text complet
Concreció de les competències bàsiques al cicle inicial d'educació primària. Una proposta
Carme Domènech Aguiló, Margarita Merlos Borrull
299-310
Text complet
Del treball d'aula a les competències bàsiques
Víctor Manuel González Vega, Joan Manuel Barceló i Sitges, Anna Metje Cadenas
311-329
Text complet
IES Marta Mata: organització del treball per competències
Núria Pratdesaba i López
331-345
Text complet
Estudis, recerques, experiències
La Llei d'educació de Catalunya. Dimensió política i oportunitat pedagògica
Jaume Sarramona i López
349-361
Text complet
Virtuts de la
paideia
atlètica
Guillem Turró i Ortega
363-375
Text complet
El sentit pedagògic del
geni
: entre la dissonància i la
voluntat de poder
Óscar Antonio Jiménez Abadías
377-391
Text complet
Quan el camí esdevé pensament: cap a una pedagogia itinerant
Jordi García i Farrero
393-413
Text complet
"La classe és com un escenari...". Aprenentatge de les llengües estrangeres mitjançant la dramatització
Maria Vilanova i Vila-Abadal
415-433
Text complet
La gestió del coneixement en les organitzacions educatives
David Rodríguez-Gómez
435-448
Text complet
Primeres passes vers l'avaluació de la transferència de la formació: reflexions per a iniciar la recerca
Aleix Barrera Corominas
449-458
Text complet
Procés de planificació i avaluació en una aula de P4 d'una escola pública de primària a Anglaterra
Berta Salvador Peyrón
459-469
Text complet
Models d'interpretació de la cançó tradicional catalana feta pels mestres especialistes de música a l'escola primària
Maria Antònia Pujol i Subirà
471-485
Text complet
La Comunitat Parc Arqueològic Mines de Gavà promou una educació en i mitjançant el patrimoni
Janine Sprünker
487-501
Text complet
La trilogia autobiogràfica del professor Octavi Fullat: quan la confessió esdevé memòria pedagògica
Conrad Vilanou i Torrano
503-570
Text complet
Recensions
Besalú, Xavier.
Pedagogia sense complexos contra fatalistes i saberuts
. Xàtiva: Edicions del Grec, 2010.
Conrad Vilanou i Torrano
573-579
Text complet
Bruner, Jerome.
Making stories: law, literature, life.
Cambridge-Massachussets: Harvard University Press, 2003.
Lluís Busquets i Dalmau
579-586
Text complet
Deusdad Ayala, Blanca.
Immigrants a les escoles.
Lleida: Pagès, 2009. [12è Premi Batec de Recerca i Innovació Educatives, 2008]
M. Luisa Gutiérrez
586-590
Text complet
Lerer, Seth.
La magia de los libros infantiles: de las fábulas de Esopo a las aventuras de Harry Potter.
Barcelona: Ares y Mares, 2009. [Original:
Children's literature: a reader's history, from Aesop to Harry Potter.
The University of Chicago Press, 2002]
Lluís Busquets i Dalmau
591-601
Text complet
Martorell i Gil, Encarnació.
Amb ulls de nena: dietari de la guerra a la rereguarda
. Edició a cura de Salvador Domènech i Domènech. Badalona: Ara Llibres, 2008.
Laura Guilera Rico
602-605
Text complet
Pennac, Daniel.
Chagrin d'École
. París: Gallimard, 2007. [
Mal d'Escola
. Barcelona: Empúries, 2008]
Martí Teixidó i Planas
606-610
Text complet
Shrimpton, Paul.
A catholic eton?: Newman's Oratory School
. Leominster: Gracewing, 2005.
Víctor García Ruiz
611-614
Text complet
Varela i Serra, Josep.
Maria Rúbies o el repte constant: política, religió i pedagogia a la Catalunya del segle XX.
Lleida: Pagès, 2008.
Lluís Busquets i Dalmau
614-618
Text complet
[Altres]
Dades dels col·laboradors d'aquest número
619-629
Text complet
Desenvolupat per
Open Journal Systems
Fer una tramesa
Fer una tramesa
Llengua
Català
English
Español
Informació
Per a lectors/es
Per als autors/ores
Per als bibliotecaris/àries